چه برنامه هایی باتری لپ تاپ شما را کاهش می دهند؟

0
446
باتری لپ تاپ شما

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی باتری لپ تاپ و برنامه هایی که باعث کاهش باتری لپ تاپ می شوند بپردازیم. قطعا این مقاله می تواند برای شما دوستان مفید و کاربردی باشد.

برنامه هایی که باتری لپ تاپ را کاهش می دهند

اگر لپ تاپ شما مثل سابق کار نمی کند یا اینکه باتری لپ تاپ مانند زمان قدیم خود باتری را نگه نمی دارد باید به شما بگوییم که یک سری از برنامه های سیستم شما باعث این اتفاق می شوند. اصولا یک سری از برنامه در ویندوز وجود دارند که حجم زیادی از باتری را مصرف می کنند و همین موضوع باعث می شود تا باتری سیستم شما خیلی سریع تر از حد معمول خالی شود.

بهتر است قبل از اینکه باتری سیستم خود را تعویض کنید ، اول از همه برنامه Windows Task Manager خود را باز کنید ببینید که چه برنامه هایی از باتری شما تغذیه می کنند. یک سری از ستون ها در این برنامه می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

توسعه برنامه Task Manager

با عرضه به روزرسانی ماه اکتبر ویندوز 10 ، برنامه Task Manager ارتقاهایی داشت. این برنامه هم اکنون دارای دو ستون کاربردی برای نمایش میزان مصرف انرژی برنامه و برنامه هایی است که در پس زمینه در حال اجرا هستند.

صبر کنید ، اگر شما تا به حال از این برنامه استفاده نکرده اید ؛ راه های آسانی برای دسترسی به این ابزار وجود دارد:

– شما می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc استفاده کنید.

– شما می توانید روی گزینه Start راست کلیک کرده و بعد گزینه Task Manager را انتخاب کنید.

– شما می توانید در بخش جستجو عبارت Task Manager را جستجو کرده و آن را پیدا کنید.باتری لپ تاپ شما

مشخصات برنامه Task Manager

زمانی که برنامه Task Manager باز می شود ، روی نوار Processes کلیک می کنید. شما در این بخش CPU ، Memory ، ِDisk ، Network و GPU را مشاهده می کنید و در قسمت راست باید شما دو گزینه Power usage و Power usage trend را مشاهده می کنید و اگر شما این دو گزینه را لیست خود ندارید می توانید آن را با یک راست کلیک به برنامه خود اضافه کنید.

بخش Power usage trend به شما میزان مصرف باتری هر یک از برنامه ها را نمایش می دهد. یکی از ویژگی های خوب ویندوز 10 می تواند این باشد که این ستون ها به آن اضافه شده است و شما می توانید برنامه هایی را که میزان مصرف باتری زیادی دارند را شناسایی کنید.

این ستون پس از بررسی تمام برنامه ها به شما اطلاع می دهد که هر یک در چند دقیقه گذشته چه میزان از باتری شما را مصرف کرده اند. شما می توانید این برنامه ها را با کلیک راست به روی آنها و انتخاب گزینه End Task ؛ آنها را حذف کنید.

شما همچنین در بخش تنظیمات و بخش باتری می توانید وضعیت باتری خود را ببینید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ آیا این روش ها برای شما کاربردی بودند؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها