کاربران اپل قربانی کلاهبرداری شدند!!

0
298
کاربران اپل قربانی کلاهبرداری شدند!!

به تازگی خبری عجیب در مورد اپل و کاربران این برند به گوش می رسد که نشان می دهد کاربران اپل قربانی کلاهبرداری شده اند. اتفاقی که تاثیر به سزایی روی عملکرد شرکت اپل می تواند بگذارد.

فیشینگ به چه معنا است؟

این کلاهبرداری در اصطلاح فیشینگ نام دارد. فیشینگ به معنی استفاده از اسناد جعلی ارسال شده از طریق ایمیل یا اس ام اس است که به نظر می رسد این اسناد واقعا از سوی ارگان یا شرکتی که با آن همکاری می کنید ارسال شده باشد.

روش های هکرها برای کلاهبرداری از طریق فیشینگ

برای مثال شما از خدمات بانکی استفاده می کنید و آن بانک ایمیلی با اسناد به نظر واقعی برای شما ارسال می کند که در آن از شما درخواست ارسال اطلاعات خاصی مانند شماره بیمه یا هر چیز دیگری را دارد. حتی امکان دارد در این ایمیل دلایلی مانند اختلال در سیستم ذکر شده باشد. زمانی که هکرها اطلاعات لازم را بدست آورند ، حساب بانکی شما را خالی می کنند! در بعضی فیشینگ ها از شما درخواست می شود تا به تماس خاصی پاسخ دهید یا حتی به سایتی بروید و مشکلی را برطرف کنید.

کلاهبرداری از کاربران اپل

حالا به نظر می رسد که کلاهبرداری جدیدی از طریق فیشینگ به سراغ کاربران اپل آمده و قصد دارد حساب آنها را خالی کند. یکی از کاربران اپل که قربانی اسن کلاهبرداری شده ، جودی واتسبی نام دارد ، او مدیر یک شرکت امنیت سایبری است. او یک تماس ضبط شده از سوی شرکت اپل دریافت می کند که در نگاه اول واقعی به نظر می رسیده است. زمانی که به تماس پاسخ می دهد ، یک تماس ضبط شده به او می گوید که سرور خاصی که مربوط به اپل آی دی ها بوده دچار مشکل شده و او باید قبل استفاده از تلفن خود با یک شماره 1-866 تماس بگیرد!کلاهبرداری از کاربران اپل

روش تماس با کاربران اپل

این تماس با خیلی کاربران اپل برقرار شده است و کاملا واقعی به نظر می رسیده است زیرا دارای شماره مخصوص اپل و حتی آدرس های شرکت اپل بود و یکی از مسائلی شاید خیلی از کاربران به آن دقت نکرده بودند آدرس سایت اپل بود که به جای HTTPS ، فقط HTTP بوده و همین موضوع می توانست برای گمراه کردن کافی باشد.

انتهای این ماجرا

خانم واتسبی پس از این موضوع با سیستم پشتیبانی واقعی اپل تماس می گیرد و این موضوع را گزارش می دهد و آنها هم به او می گویند که این تماس از سوی آنها نبود و یک کلاهبرداری است. در همین بین یکی از سایت های معتبر به شماره جعلی 866-277-7794 که به خانم واتسبی ارائه شده بود ، تماس گرفت و این تماس به یک فرد با لهجه هندی متصل شد که پس از فهمیدن ماجرا تلفن را قطع کرده است.

در صورت مواجه شدن با این موضوع چه باید کرد؟

داستانی که در این بین رخ داده کاملا مشخص و واضح است ولی هدف اصلی این افراد از این کار هنوز مشخص نیست و باید دید که در آینده چه اخباری از این افراد منتشر می شود. اگر شما هم با تماسی از سوی یک ناشناس مواجه شدید که درخواست اطلاعات شخصی را از شما داشت به شما پیشنهاد می کنیم که هر چه سریع تر تلفن را قطع کنید.

نظر شما در مورد این اتفاقات چیست؟ آیا شما هم تا به حال با این اتفاقات مواجه شده اید؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها