چه کسانی می توانند موبایل وارد کنند؟

0
125

واردات موبایل مانند واردات دیگر کالاها نیازمند تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اشخاص حقیقی و حقوقی که کارت بازرگانی دارند می توانند این اقدام را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پیش از قانونمند تر شدن واردات، هر شخصی می توانست با ثبت سفارش و پس از دریافت کارت بازرگانی به واردات بپردازد اما از سال گذشته ارایه کارت بازرگانی به وارد کنندگان شرایط خاصی یافته و متقاضیان واردات موبایل هم می توانند با داشتن شرایط خاص، به دریافت کارت بازرگانی و پس از آن به واردات موبایل به کشور بپردازند.

شرایط دریافت کارت بازرگانی

داشتن حداقل سن ۱۸ سال تمام در مورد خانم‌ها، داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت برای آقایان، داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تأیید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا ارائه مدارک دانشگاهی یا داشتن مجوز تولید از یکی ازوزارتخانه‌های تولیدی، داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت، اعم از ملکی یا استیجاری، داشتن دفاتر پلمپ شده و ارائه اظهارنامه ثبتی، داشتن حساب جاری در یکی از بانکها و ارائه گواهی بانک مبنی بر خوش حسابی، عدم اشتغال تمام وقت در وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی و قوای سه گانه، عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب و عدم محکومیت مؤثر کیفری شرایطی است که فرد در صورت داشتن آن می تواند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کند.

اتاق‌های بازرگانی پیشخوان صدور کارت‌های بازرگانی هستند و تایید نهایی این کارت‌ها برعهده وزارت صمت است. اتاق مدارک را از متقاضیان کارت‌های بازرگانی دریافت کرده و احراز شرایط آن‌ها را مطابق با ماده ۱۰ آیین نامه قانون صادرات و واردات انجام می‌دهد.

پس از دریافت کارت بازرگانی، مجوز واردات کالا که گوشی تلفن همراه نیز زیر مجموعه آن است صادر می شود و فرد می تواند اقدام به ثبت سفارش خود کند. مراحل فنی واردات موبایل پیش از این در گزارشی ویژه توضیح داده شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها