چگونه حریم خصوصی مجازی خود را قفل کامل کنیم ؟!

0
481

کالاسودا_حریم خصوصی مجازی می تواند برای بسیاری از کاربران مهم و حائز توجه باشد. بسیاری از افراد نگرانند که حریم خصوصی آنان در خطر باشد. اما چگونه می توان از این مخاطرات فرار کرد؟

در ادامه به طور سلسله وار تعدادی از مواردی که می تواند به حفظ  حریم خصوصی کمک کند:

تنظیمات امنیتی خود را بررسی کنید

ابتدا تصمیم بگیرید که مایلید چه اطلاعاتی را با دوستان و غریبه‌ها به اشتراک بگذارید و آن‌ها را محدود کنید.

از هر نوع سرویس ابری استفاده نکنید و اطلاعات خود را با هر شخصی به اشتراک نگذارید.

هرگز از سرویس‌های آنلاین برای دخیره اطلاعات شخصی خود استفاده نکنید.

از پیام رسان های ایمن استفاده کنید

از پیام رسان هایی استفاده کنید که در آن‌ها تکنولوژی end-to-end encryption به کار رفته باشد. از اپلیکیشن‌های end-to-end encryption برای مکالمات خود استفاده کنید، همانند اپلیکیشن پیام رسان whatsapp؛ در نظر داشته باشید که به طور پیش فرض مسنجر فیسبوک، تلگرام، google allo از تکنولوژی end-to-end encryption استفاده نمی‌کنند.

ردیاب ها را ببندید

سعی کنید از ردیابی شدن جلوگیری کنید.

هنگامی که شما از یک وب سایت بازدید می‌کنید، تمام اطلاعات مربوط به وب گردی شما و چیزهایی را که مشاهده کردید توسط مرورگر جمع آوری می‌شود پس قفل مرورگرهای خود را چک کنید.

حالت امنیتی incognito به شما کمک می‌کند تا در چنین مواقعی شناسایی نشوید. به منظور جلوگیری از ردیابی در فضای اینترنت از راهکار امنیتی اینترنت سکیوریتی کسپرسکی استفاده کنید.

آدرس ایمیل خود و شماره تلفن خود را محرمانه حفظ کنید

از به اشتراک گذاری آدرس ایمیل خود با دیگران پرهیز کنید. این موضوعی است که می تواند به شما کمک کند. مثلاً در فروشگاه ها به راحتی می توانید وقتی از شما تلفن و ایمیل می خواهند ممانعت کنید.
اگر مایلید ایمیل خود را به دیگران بدهید، در نظر داشته باشید که می‌توانید برای کارهای فوری و ضروری خود یک ایمیل ایجاد کنید و از شماره تلفن جداگانه‌ای مخصوص این کار استفاده کنید.

امنیت شبکه وای فای

هنگام اتصال به شبکه‌های وای فای امن بمانید شبکه‌های عمومی وای فای معمولاً ترافیک را رمزنگاری نمی‌کنند و این بدان معنی است که هر شخصی می‌تواند سعی در وارد شدن به شبکه‌ای که شما در آن حضور دارید داشته باشد.

برای جلوگیری از انتقال هرگونه اطلاعات حساس، لوگین‌ها، پسوردها، اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری و غیره از یک vpn برای رمزنگاری اطلاعات حساس و محافظت مقابل جاسوسان استفاده کنید. در صورت امکان از وای فای عمومی استفاده نکنید. اگر برای متصل شدن به این شبکه چاره‌ای ندارید استفاده از vpn فراموش نشود.

مجوز اپلیکیشن ها را بررسی کنید

مجوزها را برای اپلیکیشن‌هایی که نصب می‌کنید و پسوندهای مرورگرها مطالعه کنید اپلیکیشن‌های موبایل از شما برای دسترسی به مخاطبین یا فایل‌ها در رم گوشی، دوربین، میکروفن، لوکیشن و غیره مجوز درخواست می‌کنند. بعضی از این اپلیکیشن‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند بدون این مجوزها فعالیت کنند اما برخی از آنها تنها به منظور اهداف تبلیغاتی از شما درخواست دسترسی دارند. خوشبختانه کنترل این دسترسی‌ها کار چندان سختی نیست. این مورد برای افزونه‌های مرورگر‌ها نیز صدق می‌کند. مجوزهای تلفن همراه خود را قبل از نصب اپلیکیشن‌ها به خوبی مطالعه کنید. افزونه‌های مرورگرها را نصب نکنید مگر اینکه به آنها نیاز واقعی داشته باشید. مجوز مربوط به افزونه‌ها را به خوبی بررسی کنید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید