کارمندان آمازون در مقابل فشار کاری اعتصاب کردند

0
392

کالاسودا – دیروز اولین روز از رویداد سالانه فروش ویژه آمازون یا Prime Day است که در آمازون به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس اش فروش ویژه ای را برای مشتریانش ترتیب داده است.

طبق ادعای آمازون این رویداد حتی از دو فروش ویژه ‌ی بلک فرایدی (Black Friday) و سایبر ماندی (Cyber Monday) هم بزرگ ‌تر و باشکوه‌ تر است. آمازون هر ساله به مدت دو روز محصولاتش را با تخفیف های زیاد در اختیار مشتریان می گذارد و این موضوع سبب شده که کارمندان این شرکت این دو روز را با فشار کاری بالا تحمل کنند و مجبورند تمام سفارش هایی که طی این دو روز تخفیف به اعضا می رسد را آماده و ارسال کنند.

به گزارش واشنگتن پست، در حالی که شما در حال خرید اسپیکرهای اکو هستید، ۱۸۰۰ کارمند آمازون در اسپانیا و هزاران کارمند دیگر در آلمان در حال اعتصاب هستند. این اعتصاب به دلیل افزایش ساعات کاری آنهاست. کارمندان اروپایی آمازون می گویند این شرکت ساعات کاری آنها را افزایش داده و این در حالی است که بابت این اضافه کاری هیچ اضافه کاری یا پاداش ویژه ای به آنها پرداخت نمی کند. این کارمندان نسبت به مجموعه ای از مسائل از جمله دستمزد کم و شرایط کاری خسته کننده معترض اند.

این غول تجارت الکترونیک ادعاهای کارمندان خود را شنید اما سخنگوی شرکت طی بیانیه ای اعلام کرد که ما این اتهامات را به عنوان یک تصویر دقیق از فعالیت های سازمان به رسمیت نمی شناسیم. اما فارغ از اینکه آمازون این ادعاها را به رسمیت نمی شناسد یا خیر، اعتصاب کنندگان همچنان به اعتصاب خود ادامه داده اند و سبب ایجاد شایعات و سخنان منفی در خصوص این غول خرده فروشی بزرگ دنیا در یکی از مهمترین رویدادهایش شده اند.

اما نمی توان انتظار داشت که آمازون در چنین روزهایی بتواند توجه زیادی به این مسئله بکند. پس از همه این مسائل، جف بزوس که تبدیل به یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ شده است، و علیرغم مشکلاتی نظیر آنچه در روز دوشنبه برای سایت پیش آمد سبب شده که آمازون ادعا کند که پول نقد همچنان در حال گردش در شرکت است و مشکلی وجود ندارد.

بسیاری از مشتریان خرید خود را در اولین ساعات پرایم دی با موفقیت به انجام رساندند و مشتریان این شرکت سفارشات بیشتری را نسبت به سال پیش همین موقع به انجام رساندند. طی ۳۴ ساعتی که از آمازون پرایم دی گذشته است، صدها هزار معامله در این سایت به ثبت رسیده است. واقعیت این است که آمازون مالیات فدرال را در سال ۲۰۱۷ پرداخت نکرده است ، اما این موضوع مشکلی برای سایت به وجود نیاورده است و همچنان به کار خود ادامه می دهد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید