چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

0
613
چگونه مانیتور خود را کالیبره کنیم؟

هر مانیتور زمانی که از جانب مصرف کننده خریداری می شود، تنظیمات تصویر پیش فرض خود را که توسط سازنده اعمال شده، دارد. این امر به این دلیل است که تولیدکنندگان مانیتور نمایشگرهایشان را طوری تنظیم می کنند که کالیبره مناسبی شده باشند و این موضوع در زیر روشنایی مشخص می شود. برای کالیبره و خوشرنگ شدن مانیتور خود می توانید روش های زیر را در پیش بگیرید.

دستکاری تنظیمات صفحه نمایش

اول و مهمترین نکته در این مورد، این است که شما باید وضوح بومی مانیتور خود را بفهمید. تنظیم وضوح رایانه بر روی نمایشگر برای نتایج دقیق ضروری است. تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایش خود را روی 35 درصد تنظیم کنید. این عدد دلخواه است، اما برای تنظیم روشنایی بهینه (مقدار درخشندگی تقریباً 120cd / m2 برای یک نمایشگر معمولی) در بیشتر نمایشگرها خوب است. تنظیم کنتراست را نیز به 70 درصد کاهش دهید.

شاید فکر کنید که این تنظیم کارناآمد به نظر می رسد. اما کارهای نرم افزاری که روی تصویر انجام شده و دیگر تدابیر را خاموش کنید. بدون استثناء این شامل تنظیماتی مانند افزایش کنتراست ، کاهش نویز دیجیتال ، کنترل نور پس زمینه متحرک، درون یابی حرکت، کم نور بودن لوکال LED و غیره است. اکثر نمایشگرها این گزینه را دارند که دمای رنگ یا تنظیم نقطه سفید را تغییر دهند. این باید روی K 6500 تنظیم شود. این مقدار را می توان در منوی تنظیمات مانیتور به عنوان درجه حرارت “mid” یا “normal” نشان داد.

دستکاری تنظیمات صفحه نمایش

از پیش تنظیم های کاربر استفاده خوبی کنید

به یاد داشته باشید کالیبراسیون مانیتور شما مربوط به یک وضعیت خاص روشنایی است. نمایشگر کالیبره شده برای تنظیم نور روز برای شرایط کم نور نور شب مناسب نخواهد بود. بنابراین توصیه می شود صفحه نمایش خود را در شرایط روشنایی مورد نظر کالیبره کنید و تنظیمات را از پیش تنظیمات کاربر ذخیره کنید. به این ترتیب می توانید به سرعت از پیش تنظیم صحیح کالیبره شده برای شرایط روشنایی محیط دلخواه خود استفاده کنید. در آخر ، مطمئن شوید که مانیتور را حداقل 30 دقیقه قبل از کالیبراسیون روشن کنید. انجام این کار نتایج مداوم و دقیق را تضمین می کند.

با استفاده از ابزار کالیبراسیون رایگان

با استفاده از ابزار کالیبراسیون رایگان

تعداد زیادی ابزار کالیبراسیون مانیتور رایگان در دسترس است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه مجموعه تست مانیتور Lagom مناسب و جامع است. هیچ برنامه ای برای نصب به خوبی این برنامه موجود نیست. در وب سایت کالیبراسیون مانیتور Lagom تعدادی صفحه با الگوهای کالیبراسیون مختلف به همراه یک آغازگر در مورد نحوه استفاده از هر یک از آنها ارائه می شود. این راهنما بیشتر روی موارد مهم تمرکز می کند. فقط حتماً صفحه را در حالت تمام صفحه مشاهده کنید که با فشار دادن کلید F11 در اکثر مرورگرها می توانید آن را فعال کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها