کاربران ویندوز 7، روز به روز در حال کاهش

0
353
کاربران ویندوز 7، روز به روز در حال کاهش|کالاسودا

کاربران ویندوز 7، روز به روز در حال کاهش|کالاسوداکالاسودا – برای اولین بار از زمان عرضه ویندوز 7، شمار کاربرانی که از این ویندوز استفاده می کنند رو به کاهش است. تنها 43 درصد همچنان از این سیستم عامل 8 ساله استفاده می کنند.

امارها نشان میدهد که این میزان استفاده نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افت داشته، اما ماه پیش این کاهش کمتر شده و به 2.6 درصد رسیده است. اما این آمارها تمام حقیقت را به ما نمیگویند. مرکز Netmarketshare که موسسه ای برای گردآوری داده ها و امارگیری است، بیان کرده که این ترافیک از جانب بات ها ( اکانتهای خودکار) صورت گرفته و سبب افزایش ترافیک استفاده از این ویندوز طی یک ماه اخیر شده اند.

در حقیقت تعداد زیادی از این بات در سیستم های دارای ویندوز 7 اجرا شده اند. هکرها میتوانند از این بات ها برای ایجاد ترافیک مصنوعی مستقیم برای صفحه یا ویژگی ای خاص به منظور افزودن ارزش و افزایش کلیک آگهی ها استفاده کنند.

اما جدا از این مسائل بخش اعظمی از کاهش استفاده از ویندوز 7 به ارتقای سیستم کامپیوتری کاربران به ویندوز 10 رخ داده است و بازار استفاده از ویندوز 7 را بی رونق کرده است. مایکروسافت نیز پیشتر اعلام کرده بود که حمایت و ارائه آپدیت امنیتی ویندوز 7 در ژانویه 2015 پایان میپذیرد.

ویندوز 8 و 8.1 نیز هیچگاه نتوانستند به سهم بازار ویندوز 7 برسند و ویندوز10 با انتشار در ژوئن 2015 همه نگاه ها را به خود جلب کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها