کارمندان گوگل در اقدامی اعتراضی این شرکت را ترک کردند

0
609

کالاسودا_کارمندان گوگل برای اعتراض به شرایط موجود این شرکت را ترک کردند. این موضوعی است که می تواند برای شرکت گوگل بسیار نگران کننده تلقی شود.

اما علت اعتراض کارمندان چیست؟ برخی از کارمندان گوگل با اعتراض به ادامه ارسال دیتای کاربران به پنتاگون تحت پروژه Maven، این کمپانی را ترک کردند.

طی ماه آوریل، بیش از ۳۰۰۰ کارمند گوگل در بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به شکل گروهی  دست به تجمع اعتراضی زده و نامه‌ای سرگشاده به ساندر پیچای نوشتند. حرف آن‌ها این بود که گوگل نباید دیتای کاربران را در اختیار پنتاگون بگذارد، چراکه وزارت دفاع آمریکا می‌خواهد از دیتای مذکور برای حمله احتمالی به افراد مختلف به‌وسیله پهپاد سوءاستفاده کند.

به نظر می رسد مایکروسافت و آمازون نیز در حرکتی مشابه در حال همکاری با پنتاگون هستند.پنتاگون تحت پروژه «ماون» قصد تسریع در فناوری هوش مصنوعی داشته و از دانش و دیتای گوگل به‌عنوان شریک تجاری بهره می‌برد .

با این حال کارمندان گوگل می‌گویند جمع‌آوری دیتا باهدف حملات آتی به کاربران به‌وسیله پهپاد صورت می‌گیرد و گوگل باید از این پروژه بیرون بیاید.

آن‌ها با صراحت از مدیران ارشد گوگل خواستند تا از تجارت جنگی با پنتاگون خارج‌شده و قرارداد خود را لغو کند. اکنون خبرها حکایت از آن دارند که  کارمندان گوگل از این شرکت بیرون آمده‌اند.

گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند. هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود، و شعار غیررسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» (به انگلیسی: Don’t Be Evil) بود. در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد. در سال ۲۰۱۵، گوگل قسمت‌های مختلف خود را به صورت شرکت خوشه‌ای آلفابت سازماندهی کرد. گوگل در حال حاضر بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌ی آلفابت است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید