آموزش گام به گام کالیبراسیون باتری در اندروید

0
218
آموزش گام به گام کالیبراسیون باتری در اندروید

کالیبراسیون باتری در گوشی های اندروید کمک بسیار زیادی در مورد شارژ باتری گوشی های هوشمند می کند. باتری یکی از مهم ترین بخش های گوشی های موبایل به شمار می رود و بدون شک کالبراسیون آن نیز اهمیت زیادی دارد. در این بخش قصد داریم به آموزش گام به گام کالیبراسیون باتری در آندروید بپردازیم.

قبل از آغاز آموزش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا گوشی موبایل ما به کالیبراسیون نیاز دارد. فرض کنید گوشی موبایل شما دارای 30 درصد شارژ است، اما این شارژ به یکباره تمام می شود یا زمانی که گوشی موبایل خود را ریستارت می کنید مقدار زیادی از شارژ گوشی هوشمند شما به پایان می رسد. از این رو شما شاهد اطلاعات نادرست در مورد باتری خواهید بود. به طور کلی کالیبراسیون باتری به عنوان فرایند برطرف کردن این مشکل باتری گوشی موبایل به شمار می رود تا بتوانید سطح واقعی باتری گوشی خود را مشاهده کنید.

کالیبراسیون باتری گوشی موبایل بدون نیاز به روت موبایل

کالیبراسیون باتری گوشی موبایل بدون نیاز به روت موبایل

یک راه حل قدیمی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و در به مرور آن می پردازیم.

  • باتری گوشی هوشمند خود را استفاده کنید تا گوشی موبایل شما خاموش شود.
  • حال دکمه پاور گوشی را نگه دارید و اجازه دهید به دلیل نبود شارژ گوشی خاموش شود.
  • پس از این کار گوشی هوشمند خود را به شارژ متصل کنید، توجه داشته باشید که گوشی شما خاموش باشد.
  • حال باید مراحل زیر را انجام دهید.
  • اجازه دهید تا شارژ شدن گوشی موبایل شما ادامه پیدا کند، توجه داشته باشید که تا قبل از شارژ شدن کامل موبایل فعالیت خود برای کالیبراسیون را آغاز کنید.
  • حال گوشی خود را از شارژ خارج کنید.
  • باتری گوشی هوشمند شما نشان می دهد که به طور کامل شارژ نشده است و برای تکمیل آن گوشی خود را به شارژ متصل کنید تا به 100 درصد شارژ برسد.
  • حال گوشی هوشمند خود را از شارژ خارج کنید و آن را ریستارت کنید. اگر باتری گوشی موبایل شما از حالت شارژ کامل خارج شد. باز هم آن را شارژ کامل کنید تا پس از ریستارت کردن باتری 100 درصدی را مشاهده کنید.
  • حال باتری موبایل اندرویدی خود را استفاده کنید و اجازه دهید گوشی شما خاموش شود.
  • پس از خاموش شدن آن گوشی را بدون وقفه شارژ کنید و اجازه دهید گوشی شما به طور کامل شارژ شود.

توجه داشته باشید که این کار را منظم انجام ندهید و بهتر است برای کالیبراسیون گوشی خود بهتر است هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهید.

کالیبراسیون باتری با استفاده از نرم افزار

برای این کار نرم افزار هی متعددی وجود دارد، با این وجود توجه داشته باشید که بیشتر این نرم افزار های نیاز به روت کردن گوشی موبایل دارد تا بتوانید از آن ها استفاده کنید، کالیبراسیون با استفاده از این نرم افزار ها بسیار ساده است و به سادگی می توانید آن ها را از استور رسمی گوگل دریافت کنید. در این میان نرم افزار Advanced Battery Calibrator شهرت بسیار زیادی دارد.

کالیبراسیون باتری با استفاده از نرم افزار

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها