بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی شخصی در ابوظبی کلید خورد

0
432
بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی شخصی در ابوظبی کلید خورد

امارات متحده عربی پروژه‌های بزرگی را انجام داده است. بلندترین ساختمان در جهان و بزرگترین مرکز تجاری دنیا را در ابوظبی ساخته اند. ابوظبی امارات با منابع غنی از نفت، در حال حاضر نیز میزبان یک پروژه است که عمدتا به منظور کاهش وابستگی این کشور به نفت برای تولید برق به اجرا رسیده است. این کشور بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در جهان را راه اندازی کرده است.

ظرفیت دو برابری نیروگاه نور ابوظبی

نیروگاه نور ابوظبی، یک نیروگاه خورشیدی، در حال حاضر توسط شرکت آب و برق امارات اداره می شود. این پروژه بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی شخصی در دنیا است که پیک ظرفیت 1.18 گیگاواتی دارد که تقریبا دو برابر توان 569 مگاوات ظرفیت Solar Star ، بزرگترین تأسیسات خورشیدی در ایالات متحده آمریکا است.

ظرفیت دو برابری نیروگاه نور ابوظبی

چه تعداد پانل خورشیدی در این نیروگاه استفاده شده است؟

این شرکت خاطرنشان می کند که 3.2 میلیون پانل خورشیدی در نیروگاه نور ابوظبی انرژی کافی برای تهیه 90 هزار نفر را فراهم خواهد کرد. همچنین این امر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با 1 میلیون تن را در پی خواهد داشت. امارات متحده عربی اشاره می کند که این میزان کاهش گازهای گلخانه ای به معنی  خارج کردن 200،000 اتومبیل از جاده است که رقم قابل ملاحظه ای محسوب می شود.

کاهش وابستگی امارات به نفت

امارات متحده عربی به این زودی ها وابستگی سوخت خود به نفت را کاهش نخواهد داد. با این وجود هنوز هم یکی از تامین کنندگان کلیدی در سطح جهانی است، اما این پروژه یک گام در جهت درست است؛ چرا که جهان نیاز به افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و کاهش نیاز به سوختن سوخت های فسیلی برای تامین انرژی برق دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها