کالیفرنیا میزبان خودروهای خودران شد

0
759
خودرو،خودران،امنیت

کالاسودا-ایالت کالیفرنیا در آمریکا بالاخره میزبان رسمی خودروهای خودران شد . موضوعی که برای تعداد زیادی از اهالی این ایالت به عنوان یک ویژگی مهم ارزیابی می شود .

این روزها تعداد شرکت هایی که در حوزه خودروهای خودران فعالیت می کنند کم نیست . اما به نظر می رسد کالیفرنیا از جمله نقاطی در جهان است که در این حوزه ید طولایی دارد .

از مدت ها قبل ایالت کالیفرنیا میزبان تعداد زیادی خودروی خودران بود که چه به شکل حقیقی و چه به شکل آزمایشی از خودروهای خودران پشتیبانی می کردند .

اکنون نوبت به عملی کردن آزمایش ها رسیده و قرار است پای این خودروها به شهرهای مختلف ایالات متحده و به ویژه به مناطق مهم کالیفرنیا باز شود .یکی از نکات مهم در خصوص خودران های جدید را می توان این موضوع دانست که ؛ بر عکس  نمونه های قبلی که برای اطمینان و هدایت خودرو در شرایط اضطراری راننده ای در آنها حضور داشت،این نمونه  فاقد هرگونه راننده یا اپراتور خواهند بود.

البته ذکر این نکته ضروری است که آزمایش ها  در خصوص خودروهای خودران کماکان  تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت . اما  در حال حاضر ۵۰ شرکت مختلف فناوری و اتومبیل سازی مجوز آزمایش خودروهای خودران را در آمریکا کسب کرده اند.این خودروها به صورت بی سیم با اپراتورهای انسانی مرکز کنترل در ارتباط خواهند بود و در صورت لزوم و احتمال وقوع مشکل آنها را به طور مستقیم کنترل کرده و از وقوع خسارت جلوگیری می کنند.

شرکت های مهمی مثل نیسان و وایمو از این نوع خودروها استفاده خواهند کرد و بر اساس برخی خبرها نیز به زودی توکیو میزبان تاکسی های خودران خواهد بود . نظر شما چیست ؟آیا خودرو های خودران گزینه هایی امن برای سفر و تردد در شهر هستند ؟