اپلیکیشن‌های جدید گوگل برای کاهش اعتیاد به گوشی

0
303

ویژگی رفاه دیجیتال یا Digital wellbeing گوگل با وجود آنکه با نقدهای منفی زیادی روبرو بود اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و موارد جدیدی را اضافه می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام آرنا، گوگل به تازگی 3 اپلیکیشن جدید نیز برای کاهش اعتیاد به گوشی برای کاربران ارائه کرده که از طریق پلی استور در دسترس است.

به نظر می‌رسد که گوگل با مفاهیم پیشرفته‌تری در این زمینه در حال سر و کله زدن است. به تازگی 3 برنامه اخیرا در فروشگاه پلی استور ظاهر شده است که برای این طراحی شده است که وابستگی کاربران به گوشی را کم کند. یکی از این برنامه ساخته شرکت Special Projects و توسعه دهنده دیگر Google Creative Lab است.

معرفی 3 اپلیکیشن کاهش اعتیاد به گوشی

Envelope نام یکی از این اپلیکیشن‌هاست و ایده آن این است که Pixel 3a و دیگر دستگاه های بالقوه خود را از یک گوشی پرزرق و برق به یکی گوشی که ویژگی اصلی آن تماس گرفتن است تبدیل کنید. برای این کار باید برای گوشی خود لیستی از کارهای مجاز مانند ریدر اثر انگشت و دوربین اصلی و … مشخص کنید. این گوشی مجموعه ای عملکردهای اصلی دیگر از جمله تماس، ساعت و امکان گرفتن عکس و فیلم را حفظ می‌کند.

Activity Bubbles و Screen StopWatch نام دو اپلیکیشن دیگر در این مجموعه هستند. هر دو در زمینه تصاویر پس زمینه لایو فعال هستند که به معنای ردیابی لحظه ای اسکرین در طول روز است.

دومین اپلیکیشن نیز یک پیشخوان بزرگ روی صفحه نمایش قرار می‌دهد تا زمانی که صفحه نمایش شما روشن است فعال است. این برنامه هر پارامتر را ردیابی می‌کند و هر بار که گوشی خود را باز می‌کنید، یک حباب جدید روی صفحه ایجاد می کند. این حباب‌ها هر بار به رشد خود ادامه می‌دهند تا دوباره گوشی را قفل کنید. در پایان روز هر حباب در الگوی تصویر پس زمینه انتزاعی تصویر جذابی را نشان می‌دهد.

هر سه ای برنامه در فروشگاه پلی استور رایگان هستند. تنها برنامه Envelope برای گوشی های پیکسل 3a در دسترس است. اما از دو برنامه دیگر به راحتی می‌توانید در هر گوشی استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها