تعداد کسب و کارهای جعلی در گوگل مپس رو به فزونی است

0
216
تعداد کسب و کارهای جعلی در گوگل مپس رو به فزونی است

یکی از چیزهایی که مردم در مورد اپلیکیشن  گوگل مپس یا نقشه های گوگل دوست دارند، این است که می توان لیست کسب و کارهای مختلف را روی نقشه مشاهده کرد. اما تعداد کسب و کارهای جعلی روی نقشه اکنون رو به ازدیاد است.

11 میلیون کسب و کار جعلی در گوگل مپس

این بدان معنی است که علاوه بر داشتن موقعیت مکانی فروشگاهی که می خواهید از آن بازدید یا خرید کنید، می توانید جزئیات بیشتری را مانند یک لینک به وبسایت خود، شماره تلفن، ساعت کار ، نقد و … به آن اضافه کنید.

اما به نظر می رسد که این لیست با کسب و کارهای جعلی نیز پر شده است. بر اساس یافته های اخیرا وال استریت ژورنال، میلیون ها لیست کسب و کار جعلی  نیز در این پلتفرم وجود دارد. در واقع حدود 11 میلیون کسب و کار جعلی و شرکت در نقشه گوگل وجود دارد.

11 میلیون کسب و کار جعلی در گوگل مپس

چرا تعداد این کسب و کارها در حال ازدیاد است؟

این لیست های تقلبی توسط رقبا مورد استفاده قرار می گیرد تا مشتریان را از رقابت ها خلاص کند و آدرس های دروغین و شماره تلفن های جعلی می دهند تا در صورت تماس مشتری کسی پاسخگو نباشد.

همچنین رقبا می توانند این آدرس های جعلی را استفاده کنند تا مشتریان یک کسب و کار را به جای فروشگاه های اصلی به فروشگاه فیک هدایت کنند. در واقع مشتریان اگر پس از چند بار مراجعه با سایتی جعلی مواجه شوند، دیگر به آن مراجعه نمی کنند و این می تواند میزان بازدید و سفارش را کاهش دهد و همین می تواند برگ برنده ای برای رقیب باشد.

تائید هویت کسب و کارها

از آن زمان گوگل در پست وبلاگی خود اعلام کرده است که لیست های جعلی کسب و کاری را از گوگل مپس حذف می کند و همچنین تائید کرده است که لیست های تقلبی احتمالی در آینده نیز به محض اعلام عدم هویت حذف می شوند. البته این به آن معنا نیست که تمام لیست ها در گوگل مپس جعلی هستند، اما گوگل در این مورد تحقیق بیشتری در آینده خواهد کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها