کلاهبرداری پیامکی در عید قربان

0
309

کلاهبرداری های الکترونیکی حالا در حوزه ارسال پیامک و جلب کمک های مردمی هشدار پلیس فتا را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، کلاهبرداری های پیامکی که موجب سرقت و سودجویی از کارت های بانکی افراد می شود حالا در حوزه جلب کمک های مردمی در اعیاد پیش رو هشدار پلیس فتا را به مردم در پی داشته است.

کلاهبرداری پیامکی در عید قربان

بنابراین گزارش، پلیس فتا اعلام کرده که به‌تازگی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان و غدیر و با ارسال پیامک به همشهریان به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده و برخی نیز کمک به ساخت مکان‌های مذهبی را بهانه می‌کنند.

عده‌ای از این افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز از روش‌های دیگر برای کلاهبرداری و جلب اعتماد مردم از طریق معرفی شماره پیامکی کرده و پس از جلب اعتماد دارنده گوشی تلفن همراه طی چند مرحله اقدام به انجام نیت مجرمانه خود می‌کنند.

آنگونه پلیس فتا عنوان کرده،  این کلاهبرداران از طریق خط‌های تلفن فاقد هویت، پیامک‌های بدون نام و نشان اینترنتی یا خط‌های تلفن توریستی استفاده و اقدام به سرقت اطلاعات مردم برای سوءاستفاده‌های بعدی می‌کنند.

طبق تاکید پلیس، شهروندان ضمن پاسخ ندادن به این پیامک ها می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.irبخش تماس باما کارشناسان پلیس فتا را در جریان این‌چنین کلاهبرداری‌هایی قرار دهند.

گفتنی است، در هفته های اخیر استفاده از کارتخوان سیار فروشندگان نیز موارد بسیاری در خصوص کلاهبرداری الکترونیکی ایجاد کرده بود که پلیس فتا در آن باره نیز به شهروندان توصیه کرد.

ارسال پیامک توزیع بسته های حمایت غذایی به شهروندان نیز در چندین مورد کلاهبرداری الکترونیکی را رقم زده بود و پلیس فتا در آن باره هم هشدارها و توصیه هایی برای ایرانی ها داشت.

گفتنی است، این نحوه کلاهبرداری الکترونیکی فیشینگ یا سرقت اطلاعات بانکی افراد از طرق الکترونیکی نام دارد که اخیرا در ایران رواج یافته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها