کنترل خودروی خودران با گوشی موبایل!

0
699
کنترل خودروی خودران با گوشی موبایل!

کنترل خودروی خودران با گوشی موبایل!کالاسودا – فورد پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که طی آن کاربر می تواند در خودروهای خودران امور رانندگی را از گوشی های هوشمند به انجام رساند. با این حال به نظر نمی رسد که این روش برای زمان هایی که عجله داشته یا کاری فوری دارید مناسب باشد.

کنترل با گوشی موبایل

این ویژگی جدید به این صورت است که کاربران درخواست و فرمان خود را ایجاد می کنند و سپس به شبکه میزبان خودرو متصل می شوند. فرض کنید دو راه جداگانه برای کاربران وجود دارد که باید یکی را انتخاب کنند و نیاز است که تصمیم بگیرند. مسافر می تواند این کار را با گوشی خود در حین دیدن برنامه مسیر حرکت خودرو با فرمان به آن انجام دهد. همچنین مسافر می تواند وسیله نقلیه را از طریق شتاب سنج گوشی های هوشمند و سنسورهای مربوطه هدایت کند و گوشی خود را مانند یک فرمان بچرخاند تا با کمک سنسورها، خودرو نیز بچرخد. برعکس، همچنین یک حالت ورودی مبتنی بر لمسی برای تعامل با فرمان بر روی صفحه نمایش می تواند انتخاب شود.

هوش مصنوعی مستقل از هدایت با گوشی موبایل

در واقع تکنولوژی هوش مصنوعی اختراع شده توسط فورد در این حالت می تواند راه مستقل تری را برای رانندگان و مسافران به طور یکسان به انجام برساند. اگرچه این پتنت نشان نمی دهد که کاربر نهایی با کمک این ویژگی بتواند سرعت و مکانیزم های ترمز را بهدایت کند. کسانی که تمایل کمتری به کنترل کامل خودرو و دادن اختیار به هوش مصنوعی دارند، می توانند با کمک این ویژگی بر حرکت خود نظارت داشته باشند. این موضوع می تواند تا حدودی به کاربر آزادی عمل و اعتماد به رانندگی دهد.

کنترل خودروی خودران با گوشی موبایل!

به یاد داشته باشید که این راه حلی برای رانندگی خودروهای خودران بدون ایمنی نیست. بلکه کاربرانی که برای شروع یک خودروی خودران می خرند و می خواهند اطمینان حاصل کنند که این خودرو تحت کنترل آنهاست می توانند برخی امور را با کمک گوشی خود کنترل کنند. سرعت و حرکت ترمز همچنان در اختیار هوش مصنوعی است و شما می توانید تنها بر این فرآیند نظارت کنید.

فورد پیش از این نیز پتنت های دیگری برای خودروهای خودران طراحی کرده بود که از جمله آن می توان به طراحی فرمان و پدال جدا برای این خودروها اشاره کرد. فورد با ثبت ایده‌ فرمان و پدال‌ های جدا شونده برای خودروهای خودران، این موضوع را برای آینده‌ بازار و فروش بهتر به عنوان یک مزیت رقابتی در نظر گرفته است. این شرکت می‌گوید که در این سیستم، بر اساس نیاز و درخواست مشتری به راحتی می‌توان به خودرو فرمان اضافه کرد.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها