کنترل صوتی برای امنیت بیشتر سفرهای اوبر

0
347

کالاسودا اوبر یک ویژگی امنیتی جدید برای رانندگان و مسافران خود فراهم آورده است.

چند ماه پیش بود که اوبر یک شماره اورژانسی 911 و راهی برای به اشتراک گذاری امن سفر برای مشتریانش را فراهم کرد. روز گذشته این شرکت اعلام کرد که ویژگی هندزفری را در اختیار رانندگان قرار خواهد داد تا میزان تشخیص تصادف خودکار و امنیت را بالا ببرد.

امنیت بیشتر مسافر و راننده

اوبر از ویژگی های امنیتی و ایمنی زیادی برای رانندگان و مسافران خود استفاده می کند. دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت اوبر در خصوص سفرهای امن تر اوبر هم برای مسافر و هم برای راننده صحبت کرد. کشته شدن یک مسافر  که در اپلیکیشن Didi در چین اتفاق افتاد و جامعه مجازی شرکت های به اشتراک گذاری خودرو را با اتهاماتی رو به رو کرد، سبب شده که مدیر عامل این شرکت نیز گزینه های امن تری را برای رانندگی معرفی کند. به همین دلیل مکالمات امنیتی مربوط به راننده، پشتیبانی از مشتری و دیگر مسائل امنیتی به این اپلیکیشن آمده است.

 

بدون کلیک، مسافر بگیرید

در ویژگی جدید این شرکت، فرمان هایی که با صدا فعال می شوند، به رانندگان کمک می کنند تا بدون کلیک کردن روی برنامه، با کمک صدایشان مسافران را انتخاب کنند و به این ترتیب میزان حواسپرتی آنها حین رانندگی کم خواهد شد. رانندگان همچنین به یک دکمه اضطراری و ابزار امنیتی داخل برنامه ای امن نظیر مسافران نیز دسترسی خواهند داشت.

این آپدیت هم برای راننده و هم مسافران مفید خواهد بود. اوبر در نحوه ذخیره سازی و ثبت اطلاعات آدرس و مکان نیز تغییراتی داده است و به جای دادن آدرس دقیق مسافر، آن را ناشناس نشان می دهد تا مورد سوء استفاده های احتمالی قرار نگیرد. اکنون راننده و مسافر می توانند یک منطقه عمومی از جایی که سفر آغاز شده تا مقصد آن را انتخاب کنند.

 

شیوه های امن ذخیره اطلاعات

اوبر برای حفظ اطلاعات شخصی افراد در این برنامه، برنامه هایی آزمایشی ترتیب داده است. این امر پس از آن به وجود آمد که استفاده از داده های اوبر در سال 2016، بر 57 میلیون مشتری و ریزش آنها تاثیر داشت. اکنون اوبر به فکر شیوه های امن برای ذخیره سازی داده ها افتاده تا با مشکلاتی از آن قبیل مواجه نشود.

ویژگی امنیتی دیگر اوبر بررسی سفر بود که به شما این امکان را می داد که از مسیر حرکت فردی که اوبر گرفته آگاه شوید و مطمئن شوید که او به مقصد رسیده است. این پورتال جدید به صورت یک پنجره جدید در اپلیکیشن اوبر نشان داده می شود.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید