کوچک ترین خانه جهان رونمایی شد

0
393

کالاسودا_کوچک ترین خانه جهان رونمایی شد. کوچک ترین خانه جهان جزو جذاب ترین ایده هایی است که تا کنون معرفی شده است.

 کوچک ترین خانه حهان، مرزهای کوچکی را جا به جا کرده است. دانشمندان فرانسوی به منظور نشان دادن توانایی یک سیستم نانورباتیک جدید، یک “میکروخانه” ساخته‌اند که روی انتهای یک فیبر نوری ساخته شده است.

خانه های کوچک جذابند، اما کوچک ترین خانه جهان به منظور نشان دادن توانایی یک سیستم نانورباتیک جدید، طراحی شده. چرا که این خانه های کوچک توسط یک سیستم میکرو رباتیک ساخته شده است. این سیستم موفق شده یک “میکروخانه” طراحی کند.

اما شاید پرسش شما این باشد که کوچک ترین خانه جهان چگونه ساخته شده است. پاسخ این است که این مجموعه از یک تفنگ یونی کنترل شده توسط رباتیک و یک سیستم تزریق گاز استفاده می‌کند که در یک محفظه بزرگ خلاء عمل می‌کند تا میکروساختارها را بر روی نوک فیبرهای نوری با دقت بسیار بالا بسازد.

در بخش تخصصی تر، باید به این موضوع اشاره  کنیم که، پژوهشگران  برای ساختن  کوچک ترین خانه های  غشایی سیلیکا در مساحتی حدود ۳۰۰ در ۳۰۰ میکرومتر (یک میکرون) تلاش کردند.یک پرتو یون متمرکز برای برش یا علامت‌گذاری یک ورق مسطح از غشا که بعد برای تشکیل ساختار پایه چند لا می‌شد، با استفاده از سیستم تزریق گاز به منظور جوش دادن لبه‌های اتصالی آن، مورد استفاده قرار گرفت.

در مرحله بعدی؛  یک پرتو یونی با نیروی کمتر که در کنار سیستم تزریق گاز کار می‌کرد، کاشی‌ها(دو نوار روی سقف در عکس) را ایجاد کرد.

جالب است بدانید، میکرورباتیک می‌تواند برای برنامه‌های کاربردی بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، می‌تواند عناصر حساس را بر روی لبه‌های فیبرهای نوری به نازکی موی انسان بسازد که سپس می‌تواند به رگ‌های خونی برای شناسایی مولکول‌های ویروسی وارد شود.

اما نظر شما چیست؟کوچک ترین خانه های رباتیک جهان وارد کشور ما نیز می شوند؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید