کیبوردهای مک، ضدآب خواهند شد

0
422

کالاسودا – بسیاری از ما هنگام کار با کامپیوتر و لپ تاپ عادت داریم که نوشیدنی بنوشیم و بطری آب یا فنجان چای و قهوه و نوشابه را کنار لپ تاپ خود در حین تماشای فیلم و کار با کامپیوتر قرار می دهیم.

اگر به طور تصادفی این مایعات روی کیبورد بریزد، ممکن است اشتباه جبران ناپذیری صورت گیرد و حتی بسیاری از کیبوردها پس از تعمیر نیز دیگر کار نکند. در حال حاضر تعداد کمی کیبورد ضدآب برای لپ تاپ ها وجود دارد، اما اپل با پتنتی که منتشر کرده قصد دارد کیبوردهای مک خود را به زودی به تکنولوژی ضدآب مجهز خواهد کرد.

بسیاری از کیبوردهای ارزان قیمت در هنگام آب خوردگی می توانند جایگزین شوند، اما صفحه کلیدهای مک که گران قیمت تر بوده و امکان جایگزینی آنها دشوار است. با این حال با توجه به ادعای اپل برای این ثبت اختراع، درصدد این موضوع برآمده است که صفحه کلید خود را مقاوم تر کند.

چگونگی ممانعت از نفوذ مایعات به داخل کیبورد

 طبق گفته اپل، کیبوردها دارای یک پوسته هستند که مجموعه ای از روزنه ها در سطح بالایی آن وجود دارد. گروهی از صفحه کلید ها نیز در داخل این روزنه ها قرار میگیرند تا هنگام ریختن آب از آسیب دیدن در امان باشند. این پلتفرم دارای یک حفره در سطح پایین است. بورد مدار برای کنترل صفحه کلید داخل حفره قابل کنترل است. این پلتفرم این گونه پیکربندی شده تا از ورود مایعات و باقی مانده ذرات به داخل مجموعه صفحه کلید جلوگیری کند.

در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل این پتنت را به واقعیت تبدیل کند. همچنین به آن معنا نیست که طراحی آن می تواند به زیبایی شناسی فعلی مک بوک های اپل ضربه بزند؛ مک بوک هایی که همیشه باریک بوده و ظاهری براق داشته اند. اما ممکن است اپل راه حل جایگزینی در آینده داشته باشد. این پتنت ‌ها می ‌تواند راه حل خوبی برای استفاده هر چه بهتر کاربران از لپ تاپ های اپل باشد.

پیش از این نیز پتنت جدیدی از سوی اپل یافت شده بود که راه حل جدیدی برای یکی از بزرگ ‌ترین مشکلات کیبورد مک بوک ها بود. کمپانی اپل به دنبال ساخت کیبوردهایی مخصوص لپ تاپ های خود بود تا جلوی نفوذ گرد و خاک و ذره‌های مزاحم به زیر آن و به طبع عدم اجازه‌ فشردن خوب کلیدها را بگیرد. در واقع در طراحی کیبورد مک‌ بوک‌ پرو جدید اپل، از لایه سیلیکونی استفاده شده است که علاوه‌ بر بی‌ صدا کردن کیبورد، مانع نفوذ گردوغبار به زیر آن خواهد شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید