گواهینامه داشتن در فنلاند از مد افتاد

0
598
گواهینامه داشتن در فنلاند از مد افتاد|کالاسودا

گواهینامه داشتن در فنلاند از مد افتاد|کالاسوداکالاسودا_دولت فنلاند تصمیم گرفته با گواهینامه های رایج خداحافظی کرده.سیستمی جدید را برای سنجش صلاحیت رانندگان انتخاب کند .

شاید بسیاری از ما که اهل رانندگی هستیم. با تجربه امتحان رانندگی ، ابطال گواهینامه و یا جریمه ، روبه رو شده ایم . اما به نظر می رسد دوران گواهینامه های معمولی به سر رسیده است . عصر عصر تکنولوژی است و فنلاندی ها هم تصمیم گرفته اند در این حوزه پیشقدم باشند .

بر اساس تصمیم جدید سازمان حمل و نقل و ایمنی فنلاند.زین پس تایید صلاحیت رانندگان نه به شکل کاغذی ، بلکه از طریق نوعی اپلیکیشن نوین انجام خواهد شد .بر همین اساس شرکت HiQ سوئد و Graet Apes فنلاند نمونه اولیه ای از یک اپلیکیشن موبایل طراحی کرده اند که به طور خودکار عکس و اطلاعات فرد را با توجه به مخازن سازمان هایی مانند پلیس یا کنترل پاسپورت تجدید می کند. این اپلیکیشن به طور آنی جریمه های کاربر را نیز یادآوری می کند

این اپلیکیشن کاربردی و جذاب Autoilija نام گرفته و تاکنون برای iOSعرضه شده است اما اندرویدی ها برای دریافتش باید کمی صبور باشند . پس از دانلود این اپلیکیشن، با کمک اطلاعات ذخیره شده شهروندان فنلاندی در مخازن ملی، کاربر احراز هویت می شود.پس از احراز هویت، اطلاعات گواهینامه رانندگی از یک سرور امن Transport Safety Agencyبازیافت و در کنار آخرین عکس فرد از یک سرور دولتی دیگر قرار می گیرد. سپس کاربر با انتخاب رمزی ۴ رقمی یا فناوری لمس اثر انگشت  و شناسایی صورت از گواهینامه رانندگی دیجیتال خود محافظت کند.

اما پرسش بسیاری از فعالان عرصه فناوری و کارشناسان این است که آیا این اپلیکیشن می تواند از سیستم های سنتی صدور گواهینامه قوی تر باشد ؟ پاسخ هم بله است هم خیر . درواقع تعویض سریع تر عکس گواهیامه ، دسترسی به سرور پلیس و مواردی از این دست باعث اعتبار و الکترونیک بودن و احتمال هک نیز باعث ضعف این گواهینامه می شود . باید دید در نهایت این نوع گواهینامه به کشور ما نیز می رسد یا خیر .