یکی از ۱۰ هکر برتر جهان به دام هوشمندی اپل افتاد

0
514

یکی از ۱۰ هکر برتر جهان به دام هوشمندی اپل افتاد|کالاسوداکالاسودا_تعدادی هکر روسی از طریق یک عملیات پیچیده و البته با هوشمندی اپل شناسایی شدند . جالب است که در میان این افراد نام یکی از خطرناک ترین هکرهای روس جهان نیز به چشم می خورد .

هکرها در همه جای دنیا به عنوان افرادی خطرناک و در تضاد با قوانین شناخته می شوند . اما گاهی برخی از هکرها به قدری شناخته شده و حتی محبوب می شوند که  دستگیری آن ها ساده نخواهد بود . تخصص برخی از هکرها تدوین و طراحی انواع هرزنامه است . اکنون خبرها حکایت از آن دارند که یکی از مشاهیر دنیای هک روسیه با نام پیتر لواشوف دستگیر شده است .

اما این پیتر لواشوف کیست و دقیقا چه می کرده ؟ پیتر لواشوف شبکه بوت نت کلیهووس را اداره می کرد که برای ارسال انبوهی از هرزنامه‌ها و سایر فعالیت های خرابکارانه به کار گرفته می‌شد.وی یکی  از ده هرزنامه نویس مشهور جهان است که تبعه روسیه نیز هست   . بررسی ها  نشان می دهند  شبکه بوت نت کلیهووس دارای سرورهای متعددی است که  برخی از  آنها در لوکزامبورگ قرار دارند. پیتر لواشوف تا زمان حضور در روسیه توانست از دستگیری خود جلوگیری کند. اما سفر وی به بارسلون اسپانیا در آوریل گذشته منجر به شناسایی و دستگیری وی شد. این فرد فعلا در آمریکا بازداشت بوده و رسیدگی به اتهامات وی در دادگاه در جریان است.

ماجرای دستگیری وی نیز بسیار جالب است ، چرا که با وجود تلاش های فراوان پلیس بین الملل، دستگیری وی به سادگی امکان پذیر نبود . تا این که سرانجام مقامات قضایی و پلیس آمریکا با شناسایی حساب کاربری وی در سرویس cloud apple  توانستند او را شناسایی کنند. در این میان همکاری های اپل نیز بی تاثیر نبود و روند این دستگیری را سرعت بخشید .