گوگل از انرژی های تجدیدپذیر استفاده میکند

0
347

کالاسودا – گوگل نسبت به سال ۲۰۱۷ ، برای انرژی بخشیدن به مراکز داده ای و ادارات خود به میزان دو برابر از انرژی های تجدید پذیر استفاده کرده است.

گوگل طی برنامه ای که برای محیط زیست دارد، درصدد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای انرژی بخشیدن به مراکز و دفاتر خود است. اکنون به نظر میرسد که میزان استفاده گوگل از این انرژی های خورشیدی و بادی نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. گوگل عنوان کرده که اولین شرکتی است که به این حجم از موفقیت در این هدف دست یافته است.

با این حال هنوز تمام سیستمهای انرژی گوگل کاملا تجدید پذیر ( خورشیدی و بادی) نشده است. برای هر کیلووات ساعت برقی که توسط شرکت مصرف میشود، یک کیلووات ساعت انرژی تجدیدپذیر جایگزین میشود که از منابع همانند خورشید و بادی تامین میشود. این شرکت امیدوار است که روزی بتواند تمام استفاده خود از سوخت و منابع را تجدیدپذیر کند و این کار به کمک توسعه در زیرساختهای بادی و خورشیدی ممکن است.

اورس هولزل، مدیر زیرساختهای فنی گوگل در این باره میگوید: چیزی که برای ما مهم است این است که ما در حال حاضر در پی افزودن منابع انرژی پاک برای سیستمهای الکتریکی هستیم و میخواهیم همان میزان که انرژی مصرف کنیم، ان را توسط منابع پاک خلق کنیم.

در سال ۲۰۱۵، تنها ۴۴ درصد از نیازهای انرژی گوگل از انرژی های تجدیدپذیر به دست آمد، این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۵۷ درصد رسید. شرکتهای دیگر نیز گامهایی برای استفاده از انرژی سبز در پی این حرکت گوگل برداشته اند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها