سختگیری گوگل اسیستنت سر میز شام!

0
522

کالاسودا – با کمک ویژگی جدیدی که گوگل ارائه کرده است، اکنون می توانید به دستیار صوتی گوگل دستور دهید که گوشی هوشمند نوجوانان و کودکان شما را در طول سرو شام خاموش نگه دارد. با کمک ویژگی Family Link والدین قادر خواهند بود اکانت های گوگل فرزندان خود را مدیریت کنند.

ویژگی Family link یک مرکز کنترل والدین برای فعالیت های کودکانشان است که در سال های گذشته معرفی شده است تا حساب گوگل کودکان زیر 13 سال خود را کنترل کنند. در حال حاضر این ویژگی به اکانت نوجوانان نیز بسط پیدا کرده است و به والدین اجازه می دهد که برای استفاده فرزندانشان از نت و گوشی محدودیت زمانی تعیین کنند و آنها را در زمان های استراحت کودکان قفل کنند. همچنین می توانند برنامه های دریافت شده از فروشگاه پلی استور گوگل را تایید یا مسدود کرده و زمان های معین برای استفاده کودکان از دستگاه تعیین کنند. این ویژگی اکنون با دستیار صوتی گوگل هماهنگ شده است و به زودی برای کروم بوک ها نیز عرضه می شود.

امنیت آنلاین اعضای خانواده با قفل کردن گوشی

ویژگی Family link اکنون برای هر فردی که دارای اکانت گوگل است، در دسترس بوده و می توان کودکان یا نوجوانان را با کمک این ویژگی نظارت و امنیت آنلاین همه اعضای خانواده را کنترل کرد. اگر بخواهید برای افراد بالای 13 سال از این ویژگی استفاده کنید، باید از او اجازه بخواهید، اما کودکان نیاز به تائید ندارند. اگر نوجوانان نیز نخواهند که تحت نظارت قرار بگیرند و از این برنامه خارج شوند گوشی آنها قفل خواهد شد.

محتوای خانواده پسند

به روز رسانی دستیار گوگل همچنین محتوای خانواده پسند را نیز بر اکانت های مدیریت شده توسط Family Link  ممکن می سازد. این دستیار قادر است تا شش صدای مختلف را تشخیص دهد و اگر یک فرزند سوالی بپرسد یا فرمان دهد، پاسخ های کودکانه از جانب گوگل اسیستنت می شنود. برای مثال ممکن است کودک شما در تخیلات خود به دستیار بگوید که همه هیولاها را با اسلحه لیزری بکشد! دستیار گوگل پاسخ می دهد «پاکسازی شد»!

علاوه بر قفل کردن گوشی و محتوای خانواده پسند، والدین می توانند با فرمان های صوتی کودکانی را که موقع شام نیز دست از بازی و نت گردی با گوشی خود بر نمی دارند، راهی میز شام کنند. تنها کافیست که این دستور را به دستیار گوگل دهند که «دستگاه را قفل کن». با کمک این فرمان کودک نمی تواند وارد گوشی خود شده و مجبور می شود آن را کنار گذاشته و سر میز شام بیاید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید