گوگل برای پیکسل ۳ شارژ بی سیم می سازد

0
407

کالاسودا – گوگل در تلاش برای یک استند شارژ بی سیم مختص گوشی های پیکسل ۳ است. نکته جالب در این خصوص این است که این استند از دستیار صوتی نیز پشتیبانی میکند.

درست است که بزرگترین رویداد مرتبط با صنعت گوشی در این روزها متعلق به سامسونگ است، اما مشتریان زیادی هستند که بیشتر علاقه مند این موضوع هستند تا ببینند که گوگل امسال برای آنها چه چیزی اماده کرده است. هر چه به عرضه گلکسی نوت ۹ نزدیک می شویم، گوگل نیز با خبرهایی از پیکسل ۳ خودنمایی می کند.

پرچمداران جدید گوگل که فعلا Pixel 3 و Pixel 3 XL نامیده می ‌شوند، ویژگی هایی از جمله بدنه پنل پشت شیشه ای  دارند و به دلیل همین تغییرات، هر دو مدل از شارژ بی‌ سیم پشتیبانی خواهد کرد. اما تفاوتی که این گوشی ها با نسل قبلی دارند این است که گوشی ‌هایی که گوگل در طی دو سال گذشته از سری Pixel عرضه کرده است، به دلیل برخورداری از قاب پشتی فلزی از شارژ بی ‌سیم پشتیبانی نمی ‌کنند. به همین منظور گوگل استند شارژ بی سیم مختص این گوشی ها را به نام Pixel Stand معرفی کرده که همزمان با این گوشی عرضه خواهد شد.

این تنها خبری نیست که گوگل در این مورد ارائه کرده است، بلکه خبرهایی نیز در مورد اندروید پی بتا۲ نیز در دستگاهی به نام Dreamliner داده است که احتمالا همانند یک داک شارژ بی سیم است. آنچه داک پیکسل استند را به محصولی جذاب تر تبدیل می کند، پشتیبانی آن از دستیار صوتی گوگل اسیستنت است؛ زمانی‌ که گوشی خود را روی این داک قرار دهید، این دستگاه می ‌تواند به کاربران پیشنهادات شخصی‌ سازی شده ارائه یا به سوالات شما با استفاده از دستیار صوتی پاسخ دهد.

نکته جالب این که این استند قادر است چنین وظایفی را در صورت قفل بودن گوشی شما نیز انجام دهد. بدین ترتیب هنگامی که گوشی شما قفل است نیز می توانید با فرمان دادن به ان وظایفی را محول کنید.

احتمال می رود که پرچمداران گوگل در فصل پاییز معرفی شوند، و بنابراین باید منتظر عرضه این شارژر در ان بازه نیز باشیم. ممکن است این پرچمداران از نظر طراحی تغییراتی با نسبت قبلی خود داشته باشند و بریدگی بالای نمایشگر را به تبعیت از مدل های کنونی بازار ارائه دهد. البته گوگل بیان کرده که این برش چندان باریک نیست اما طراحی که گوگل در این مدل اعمال نموده، باعث خواهد شد تا فضای بیشتری از پنل جلوی پرچمدار جدید گوگل با صفحه ‌نمایش پوشانده شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید