گوگل به احترام زادروز رابرت کخ تغییر قیافه داد

0
503
گوگل-به-احترام-زادروز-رابرت-کخ-تغییر-قیافه-داد|کالاسودا

گوگل-به-احترام-زادروز-رابرت-کخ-تغییر-قیافه-داد|کالاسوداکالاسودا_لوگوی امروز موتور جستجوی مشهور گوگل امروز به افتخار رابرات کخ طراحی شده است . مردی که تمامی مردم جهان را مدیون کشف بزرگ خود کرده است .

شاید نام رابرت کخ برای برخی از ما آشنا باشد ، اما بد نیست برای یاداوری هم که شده مروری کوتاه داشته باشیم به زندگی این برنده نوبل پزشکی و ببینیم چرا زادروز وی تا این حد  برای گوگلی ها حائز اهمیت است .

رابرت کخ باکتری شناس و پزشک برجسته آلمانی از بدو تولد بسیار باهوش بود تا جایی که در سن ۵ سالگی خواندن و نوشتن آموخت و به سرعت در حوزه دروسی مثل علوم تجربی استعداد نشان داد .

وی نه تنها به زبان های لاتین و آلمانی بلکه به زبان های یونانی، انگلیسی و فرانسوی مسلط بود . رابرت کخ مدارک معتبری از برترین دانشگاه های جهان در حوزه های شیمی ، مطالعات زیست شناسی و پزشکی دارد. وی پس از پایان تحصیلات خود در رشته پزشکی، مطالعات و تحقیقات گسترده ‏ای را درباره علل برخی از بیماری‏ها هم‏چون وبا، سل و سیاه زخم آغاز کرد.

نخستین کار بزرگ رابرت کخ زمانی شروع شد که بیماری سیاه زخم شیوع پیدا کرد او توانست با ابداع یک نوع ژله به نام ژله ی آگار حرکات باکتری ها را کاهش دهد و بدین وسیله مطالعات روی آنها را آسان تر کند. کار بزرگی که کخ بر روی سیاه زخم انجام داد کشف علل بیماری بود. بر همین اساس هم کخ توانست علت و عامل بیماری سل را کشف کند (کاری که لویی پاستور نتوانست انجام دهد)

بدون شک بعد از لویی پاستور کاشف پنی‏سیلین،  رابرت کخ بزرگ‏ترین میکروب شناس دنیا است و خدمات ارزنده او در راه بسط علم، هیچ‏گاه از یادها نخواهد رفت.وی سفرهای زیادی به افریقا برای تحقیق درباره مرض خواب، مالاریا و طاعون انجام داد و دریافت که مرض خواب که هزاران افریقایى را به کام مرگ کشانده بود، در اثر نیش پشه‏ای به نام تسه تسه است.

رابرت کخ اگر نبود جان میلیون ها انسان در سراسر جهان و از جمله ایران در معرض خطر مرگ بود . ما کالاسودایی ها نیز مثل گوگل به این دانشمند و پزشک برجسته افتخار کرده و برای وی احترام قائلیم .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها