یک پایان تلخ برای مخترع اندروید

0
6973

کالاسودا_ پایان تلخ برای مخترع اندروید واژه مناسبی خواهد بود اگر بدانیم که مخترع اندروید کمپانی اسنشال را می‌فروشد.

شاید پیش از اشاره به این پایان تلخ بهتر است یاداوری کنیم که مخترع اندروید فردی نیست به جز اندی روبین. به نظر می رسد اندی روبین در حال حاضر  روزهای بدی را سپری می‌کند و در نتیجه تصمیم گرفته  تا ضمن لغو توسعه دومین گوشی هوشمند، کل کمپانی را بفروشد.

اما این کمپانی دقیقا چه می کرد ؟ کمپانی اسنشال بخش از بیزینس بزرگ‌تری به نام Playground Global است که تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از آمازون، تنسنت چین و «رِدپوینت ونچرز» دریافت کرده است.موسسه مالی Equidate سال گذشته ارزش کمپانی اسنشال را ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار برآورد کرد.

درواقع استارتاپی که اندی روبین توسعه داد با ۱۰۰ میلیون دلار گوشی معروف اسنشال را اوت سال گذشته با تأخیر زیاد راهی بازار کرد. روبین ۵۵ ساله که به مدت ۲۰ سال در صنعت موبایل فعالیت دارد سال ۲۰۱۴ کمپانی Playground را تأسیس کرده و گوگل را ترک کرد.

اندی روبین را می توان یک مخترع بسیار باهوش دانست چرا که به همراه تیمی از مهندسان نخبه تفکرات جدیدی پیاده‌سازی کرد تا اینکه قول داد گوشی متفاوتی را راهی بازار کند. هم‌زمان محصول دوربین موبایل و نیز ابزار خانه هوشمند را نیز توسعه داد که امروز برخی از مهندسان این کمپانی توسط گوگل و اپل استخدام‌شده‌اند.

با این وجود شرایط برای این مخترع باهوش با بداقبالی همراه شد. چرا که گوشی اسنشال که شبیه آیفون ایکس است، به‌عنوان گوشی اندرویدی جدید به قیمت ۶۰۰ دلار راهی بازار شد اما مشکلات سخت‌افزاری در نمایشگر، هنگ کردن گوشی و … باعث شد تا فقط ۲۰ هزار نفر این گوشی را بخرند و سپس با ارزان کردن گوشی، روبین توانست ۱۵۰ هزار گوشی دیگر بفروشد.

این موضوع را  شاید بتوان پایانی بر رؤیاهای اندی روبین در نظر گرفت .فردی که روزی اندروید را اختراع کرد اما نتوانست به‌طور مستقل برای خود بیزینس خوبی دست و پا کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید