۱۱ اشتباهی که نباید روی فیسبوک مرتکب شوید

0
477

بسیاری از ما از رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با دوستان خود استفاده می‌کنیم و حس می‌کنیم بدون آنها زندگی ما ناقص است مگر اینکه پستی را در این شبکه‌ها بگذاریم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، در مورد استفاده از فیسبوک نیز مواردی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید و اشتباهات زیر را تکرار نکنید.

اطلاعات شخصی بیش از حد گذاشتن

هروقت چیزی را در فیسبوک پست می‌کنید، همیشه آن را بررسی کرده و قبل از زدن دکمه post به این نکته دقت کنید که چه میزان اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارید. همه کارهایی که با دوستان نزدیک، خانواده یا همکاران خود انجام می‌دهید نیاز به اشتراک گذاری لحظه ای در اینترنت ندارند. پس پیش از پست کورکورانه خوب دقت کنید.

با دوستانِ دوستان فرند شدن

دوست شدن با Friends of Friends یا دوستانِ دوستان شما کار درستی نیست. نیاز نیست به همه دوستان خود ریکوئست بدهید و با آنها دوست شوید. این پلتفرمی است که اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذاریدو نباید اجازه دهید که هر فردی به طور تصادفی به آن دسترسی داشته باشد.

تنظیم نکردن پارامترهای حریم خصوصی

تنظیم نکردن پارامترهای حریم خصوصی برای محدود کردن افرادی که می‌توانند در پروفایل شما چه چیزی را مشاهده کنند یا نکنند، یکی دیگر از اشتباهات رایج در فیسبوک است. این بسیار بد است که همه چیز را در پروفایل خود قرار می‌دهید و این شامل نام مدرسه، کالج یا حتی زادگاه شماست و برای همه قابل مشاهده است. همه افراد موجود در لیست دوستان شما نیاز نیست که تمام موارد یا پست ها را ببینند.

به اشتراک گذاری اطلاعات مکانی

اطلاعاتی مانند آدرس کامل خانه، زمان بندی حضور در دفتر محل کار و سایر جزئیات آن ممکن است متداول به نظر برسند اما بهتر است از اشتراک چنین اطلاعاتی در فیس بوک خودداری کنید.

به اشتراک گذاری زیاد تصویر کودکانتان در فیسبوک

بهتر است کودکان خود را از فیسبوک دور نگهدارید و خودتان نیز دم به دقیقه از بچه های خود در فیسبوک عکس نگذارید. جزئیات زیادی در مورد آنها لو ندهید. دیگران نیز علاقه ای به دانستن اینکه شما کدام رستوران شام خوردید یا کدام فیلم را تماشا کردید ندارند.

نشان دادن ثروت در فیسبوک

اگر خودرویی جدید خریداری کردید، در لاتاری برنده شدید یا سرمایه گذاری بزرگی انجام داده اید، مسائل مالی مربوط به خود را خصوصی نگهدارید و از فاش کردن آن در فیسبوک خودداری کنید.

فحاشی کردن به دیگر مخاطبین

سو استفاده کلامی در فیسبوک و مسنجر در این پلتفرم کار درستی نیست. افراد می‌توانند با اسکرین شات گرفتن از شما شکایت کنند.

به اشتراک گذاری تصویر اسناد شخصی، بلیط پرواز و …

یک اشتباه دیگر به اشتراک گذاری تصویر اسناد شخصی خود مانند بلیط پرواز، تصویر پاسپورت، مدرک تحصیلی، قبض پرداخت بانک و… است. این موارد شخصی است و بهتر است آنها را از رسانه های اجتماعی دور نگهدارید.

اجازه به تگ کردن از جانب دیگران

تگ کردن یکی دیگر از دردسرهای بزرگ فیسبوک است. همیشه تنظیمات را بررسی کنید و اجازه ندهید که همه در فیسبوک بتوانند شما را تگ کنند.

پاک کردن افرادی که سالها خبری از شما نگرفتند

بهتر است هرزگاهی لیست خود را بررسی کنید تا ببینید که نیاز است این افراد همچنان در لیست دوستان شما باقی بمانند. اگر سالها با کسی صحبت نکردید یا پیامی از جانب آنها دریافت نکردید نیاز ندارد که همچنان با آنها فرند باقی بمانید. پاکسازی لیست دوستان همیشه می‌تواند ایده خوبی باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها