۲ ربات روسی عازم شگفت انگیز ترین ماموریت سال می‌شوند

0
1034

کالاسودا_روسی ها ۲ ربات ساخته اند. ربات هایی که احتمالاً تا سال ۲۰۱۹ به آسمان می‌ رود. این ربات ها می توانند باعث شگفت انگیزترین ماموریت سال شوند.

در حال حاضر، روسیه ۲  ربات فضانورد ساخته  و قصد دارد آن‌ها را تا آگوست ۲۰۱۹ جهت فعالیت در مقرهای فضایی ماه و سیارات دیگر به مدار زمین بفرستد.

درواقع این ربات ها ماموریت های ویژه ای برای تغییر شرایط فضایی دارند. به نظر می رسد روسیه تصمیم دارد با ارسال این ۲ ربات به فضا شرایط را تغییر دهد.

جالب است بدانید که محققان روس این ماشین‌های پیشرفته را FEDOR نامیده اند که عملیات نجات را انجام می‌دهد. البته در این اواخر استفاده از اسلحه نیز به آن‌ها آموزش داده شده است. طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، این ربات‌ها تا آگوست ۲۰۱۹ به آسمان ارسال می‌شوند.

یک نکته قابل توجه را می توان این دانست که سازمان فضایی روسیه چندان عمر طولانی ندارد و تا این حد موفق ظاهر شده است. وسکاسموس در سال ۱۹۹۲ و پس از فروپاشی شوروی سابق تاسیس شد و میراث‌دار برنامه‌های فضایی شوروی گردید.

مرکز فرماندهی روسکاسموس در مسکو واقع شده است. مرکز اصلی کنترل پروازهای فضایی در نزدیکی شهرکورولف واقع شده است.

مرکز آموزش فضانوردان در شهر استار سیتی واقع شده است. امکانات پرتاب به فضا در پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان (با بیشترین پرتاب سرنشین دار و بدون سرنشین) و پایگاه فضایی پلستسک در شمال روسیه، که در درجه اول برای پروازهای بدون سرنشین نظامی تخصیص داده شده است، قراردارد .

در حال حاضر ریاست آن از ۱۰ اکتبر ۲۰۱۳ به عهده ژنرال الگ استاپنکو است.

ربات‌های فعلی برخلاف نمونه‌های پیشین به عنوان خدمه فضاپیما همراه موشک سایوز به مدار زمین ارسال می‌شوند. البته در این ماموریت هیچ انسانی همراه آن‌ها نخواهد بود. FEDOR می‌تواند وزنه بلند کند و حتی حرکت شنا انجام دهد.

در این میان کارشناسان هوافضای روس  امیدوارند در آینده با کمک این ربات‌ها یک مقر در ماه بسازند. یکی از ماموریت‌های اصلی فدور کمک به ساخت و استفاده از مقر‌های فضایی در  ماه و احتمالاً سیارات دیگر است.

دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه در این باره می‌گوید: این ربات‌ها می‌توانند بدون لباس فضانوردی در فضا بمانند.

ربات‌های ۶ فوتی کمتر از ۲۳۳ پوند وزن دارد و می‌تواند ۴۴ پوند بار را حمل کند. فضانوردان طی پیاده روی‌های فضانوردی و در سیارات دیگر می‌توانند به ربات‌ها اتکا کنند.

نظر شما چیست؟ آیا می توان با کمک ربات ها ماموریت های فضایی موفق تری داشت؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید