۷۱ میلیون کاربر اینترنت در ایران

0
196

حدود ۷۱ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که ۶۲ میلیون کاربر از اینترنت سیار و ۹ میلیون کاربر هم از اینترنت ثابت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، مشترکان اینترنت در ایران تعداد زیادی دارند که حجم وسیعی از آن ها از اینترنت سیار استفاده می کنند.

۶۲ میلیون ایرانی اینترنت سیار دارند

مطابق آخرین آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد مشترکان اینترنت سیار ۶۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۶۹ نفر بود که این عدد، ضریب نفوذ ارتباطات ثابت را به ۷۴.۸۳ درصد می‌رساند.

این آمار نشان می‌دهد تعداد مشترکان همراه اول، ۳۰ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۱۲ نفر است و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم ۱۲۴۷ و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم، ۱۲۴۶ شهر است. تعداد مشترکان ایرانسل، ۲۷ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۳ نفر است و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم ۱۱۸۴ و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم، ۱۱۱۹ شهر است.

تعداد مشترکان رایتل، چهار میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۵۴ نفر است و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم ۴۸۴ و شهرهای تحت پوشش نسل چهارم، ۳۷ شهر است.

۹ میلیون ایرانی از اینترنت ثابت استفاده می کنند

تعداد مشترکان اینترنت ثابت تا پایان سه ماه‌ ابتدایی سال جاری، بیش از ۹ میلیون است که ضریب نفوذ اینترنت ثابت را به ۱۰.۹ درصد رسانده است.

در این زمینه حدود ۶۰۰ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت در ایران فعالیت دارند و اینترنت ADSL به مشترکان خود ارائه می دهند. اخیرا وسیله ارائه این اینترنت به مشترکان ایرانی به فیبر نوری تبدیل شده و اعلام شده که در آینده ای نزدیک Adsl های ایرانی به Vdsl تبدیل خواهد شد. فناوری های ارائه شده به مشترکان اینترنت ثابت در ایران، فناوری های xDSL، FTTX، Wi-Fi و TD-LTE اعلام شده است.

همچنین اعلام شده که مشترکان دارای دسترسی پرسرعت ثابت شامل مشترکان خانگی و تجاری و اداری می‌شوند که اینترنت را از شرکت‌ها و اپراتورهای متفاوتی دریافت می‌کنند. در مجموع ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۵۳ مشترک خانگی سرویس اینترنت ثابت و ۶۳۶ هزار و ۹۷۷ مشترک اداری یا تجاری اینترنت ثابت وجود دارد.

۲۶ میلیون ایرانی اینترنت ندارند

۲۶ میلیون نفر از جمعیت ۶ سال و بیشتر کشور در شهر و روستا کاربر اینترنت نیستند. این تعداد شامل ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار مرد و ۱۴ میلیون و ۱۳۸ هزار زن می شود.

دلیل ۳.۵ میلیون نفر از ۲۶میلیون ایرانی برای استفاده نکردن از اینترنت گرانی آن است. در حالیکه اینترنت در ایران نسبت به میانگین قیمت جهانی تفاوت زیادی ندارد‌. همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از این قیمت ها راضی نیستند و از دولت خواسته اند تعرفه اینترنت را برای آن ها ۴۰ درصد افزایش دهد.

البته تنها دلیل استفاده نکردن از اینترنت از سوی این ۲۶ میلیون نفر، گرانی اینترنت نیست بلکه  از میان ۲۶ میلیون نفری که از اینترنت استفاده نمی کنند، ۱۸ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر دلیل عدم استفاده از این فناوری را نیاز نداشتن به اینترنت عنوان کرده اند.

همچنین در همین حال ۷ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر، شناختی از اینترنت ندارند و ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار نفر نیز عدم اجازه استفاده از اینترنت را دلیلی برای استفاده نکردن از این فناوری عنوان کرده اند. علاوه بر این، ناتوانی در خواندن و نوشتن دلیل ۷ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر برای عدم استفاده از اینترنت است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها