2020: ظهور موج بعدی عرضه خودروهای برقی

0
344

خودروهای برقی بیش از 100 سال است که به آمریکایی‌ها در جابجایی و حمل و نقل کمک می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، در ابتدای قرن بیستم، دست کم یک سوم از خودرو ها نیروی خود را توسط باتری تامین می‌کردند.

فردیناند پورشه هم جزء اولین کسانی بود که موتور الکتریکی تولید کرد و در سال 1898، از آن در مدل P1 بهره برد.

حتی فورد هم در سال 1900 کمی از این تکنولوژی بهره برد. با این حال پس از زمان عرضه‌ی گسترده‌ی Model T، تقاضا ها برای موتور های الکتریکی کاملا از بین رفت.

در دنیای امروزی، عواملی مثل افزایش قیمت سوخت و آلودگی هوا و جدی شدن بحران گرمایش جهانی، باعث شده است که این نوع خودرو ها دوباره بر سر زبان ها بییفتند.

امروزه 2.5% خودرو های حاضر در جاده‌های آمریکا الکتریکی هستند.

البته این عدد در مقایسه با 55% خودرو های الکتریکی در نروژ بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، اما گذر زمان و رشد این بازار، کمپانی های خودروسازی بیشتری در حال ورود به این صنعت هستند.

کمپانی تسلا که به رشد و گسترش این بازار کمک کرد، همچنان یکی از پیشتازان این صنعت محسوب می‌شود. خودروی Model S لقب پر فروش ترین خودروی الکتریکی بین سال های 2015 تا 2017 را با خود به یدک می‌کشد و در سال 2018 هم این جایگاه را تسلیم Model 3 کرد.

تسلا همچنین قصد دارد با عرضه‌ی خودرو های متنوع تر نظیر Cybertruck که همین امسال با قیمت 39000 دلار در نماشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد، توجه خریداران بیشتری را به خود جلب کند.

البته تسلا تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت می‌کند و رقبایی مثل Bently، Audi، Jaguar، Mercedes و Porsche  هم مدل‌های الکتریکی مخصوص خودشان را روانه‌ی بازار کرده اند.

با عرضه‌ی مدل های مفهومی توسط شرکت های دیگر مثل Volkswagen، Lexus، Toyota، Nissan و حتی Lincoln، سوال اصلی این است که چه شرکت هایی وارد این بازار نشده اند.

گفته می‌شود حتی Ford و مدل Mustang که نماد ماشین‌های آمریکایی محسوب می‌شود هم قرار است یک مدل تمام الکتریکی داشته باشد.

با تمام این اوصاف، کاملا واضح است که خودروهای الکتریکی به این زودی ها از رونق نخواهند افتاد. حتی عشق آمریکایی ها برای ماشین های سنگین تر و SUV ها هم نمی‌تواند جلوی رشد این بازار را بگیرد.

Mercedes از همین الان قول داده است که تا سال 2022، یک مدل الکتریکی را از روی همه‌ی مدل هایش عرضه کند. Cadillac هم پیش از این اعلام کرده بود که بیشتر خودرو های این شرکت تا پایان دهه‌ی آینده، الکتریکی خواهند شد.

به نظر می‌رسد که این فقط خودروسازها نبودند که متوجه پتانسیل این صنعت شده‌اند و به طور مثال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دستور نصب یک میلیون ایستگاه شارژ موتورهای الکتریکی تا سال 2030 را داده است که 50 بار بیشتر از تعداد ایستگاه های فعلی در این کشور است.

فرانسه هم قول داده است که تا سال 2040، بیشترین تعداد فروش این خودرو ها را داشته باشد.

چاک شومر در پستی گفته بود: “همیشه گفته شده است که اقدامات جدی در زمینه‌ی زیست محیطی باعث خواهند شد مشاغل و اقتصاد در آمریکا به خطر بیفتد. این اصلا درست نیست. برنامه‌ی ما این است که در آینده هزاران و میلیون ها شغل جدید ایجاد کنیم و در عین حال، نام آمریکا را به عنوان بزرگ ترین کشور خودرو ساز، دوباره بر سر زبان ها بیندازیم.”

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها