چگونه فلش مموری می تواند  قاتل لپ تاپتان شود؟

0
1474

کالاسودا_فلش مموری ها همیشه جزو پر کاربردترین وسایلی هستند که کاربران دنیای اینترنت و فضای مجازی از آن استفاده می کنند. اما اگر این فلش مموری ها تبدیل به قاتل لپ تاپتان شود چه می کنید؟

فللش مموری های سرگردان را رها کنید

متاسفانه بسیاری از افراد یک عادت بد دارند و این عادت چیزی نیست به جز استفاده از فلش مموری هایی که اساسا مشخص نیست متعلق به چه فرد یا افرادی است.

اگر در محل کار یا هر جایی، فلش مموری پیدا کردید، بهتر است بدون توجه به این فلش به کار خود ادامه دهید چرا که احتمالا وصل شدن فلش به سیستمتان هم معنی خراب شدن سیستمتان خواهد شد.

پژوهشگران چه می گویند؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مدتی قبل، گروهی از پژوهشگران آزمایشی جالب نجام دادند. مراحل این آزمایش چه بود؟

_ آنها ۲۹۷ عدد فلش را در سراسر دانشگاه ها  رها کردند (البته با اجازه دانشگاه این آزمایش انجام گرفت)

_ روی این فلش مموری‌ها تعدادی فایل HTML بود که تغییر داده‌ شده بودند تا شبیه به فایل‌های عادی به نظر برسند

_این فایل ها سری بودند و به سرعت اطلاعات را به پژوهشگران ارسال می کردند

نتایج چه می گفتند؟

نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد؛  ۴۵ درصد از دانشجویانی که فلش‌ها را به دستگاه خود متصل کرده بودند، در داخل اطلاعات فلش به دنبال رد و نشانی از صاحب آن بودند، این رفتار انسانیت اشخاص را می‌رساند که در این میان، این نیت خوب می‌تواند به‌جاهای باریک ختم شود.

سخن اخر

توصیه ما به همه شما کالاسودایی های عزیز این است که فلش های خود را بی محابا دست هر شخصی نسپرید و البته فلش دیگران را نیز به قاتل سیستم خود تبدیل نکنید.افزون بر این؛ فراموش نکنید فلش ها  جزو کاربردی ترین وسایلی هستند که کاربران استفاده می کنند و منظور ما هم محدودیت کامل و تحریم این ابزارها نیست.

اما هر فلشی که پر از عکس و فیلم های شخصی شماست به دیگران نسپرید. به خصوص این موضوع برای بانوان یا افراد متاهل از اهمیت بسزایی برخوردار است. دقت و احتیاط در استفاده از برخی وسایل بسیار مهم تر از آن است که تصور می کنیم.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید