به تازگی طراح نامدار ژاپنی در سبک ترس و وحشت، آقای Junji Ito، از نقش خود در پروژه Silent Hills صحبت کرده است؛ پروژهای که در اوج ناباوری لغو شد و دیگر نمیتوانیم چنین عنوانی را تجربه نماییم.
کمتر گیمری پیدا میشود که داستان و قضیه بازی Silent Hills را نداند. هیدئو کوجیما (Hedeo Kojima)، بازیساز افسانهای صنعت بازیهای ویدیویی در چند گذشته قصد داشت تا با همکاری شرکت کونامی (Konami) و چهرههای نامدار مانند گیلرمو دل تورو (Guillermo Del Toro) و نورمن ریداس (Norman Reedus)، یک بازی ترسناک جاه طلبانه خلق کند.
سازندگان تصمیم گرفتند تا یک دموی قابل بازی با نام P.T را در دسترس بازیبازان قرار دهند و همین دموی 15 دقیقهای باعث شد تا امیدهای بسیاری به سمت بازی برود و این عنوان در فهرست خرید بسیاری از افراد قرار بگیرد. با این حال، همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و به اختلاف خوردن کوجیما با شرکت کونامی، خبری غمانگیز و شکننده از لغو شدن بازی Silent Hills میداد. حال، به نظر میرسد که هر چه از زمان لغو شدن آن بازی جالب میگذرد، افسانهها و داستان ها در مورد آن بیشتر و بیشتر میشود.
بر سر ساخت بازی Silent Hills، طراح ژاپنی مشهور، آقای Junji Ito برروی داستان بازی کار میکرد. این نویسنده که نام خود را با طراحی مانگاهای ترسناک و فوقالعادهای مشهور ساخته، به تازگی در مورد نقش خود پروژه لغو شده Silent Hills صحبتهای جالبی ارایه داده است. زمانی که از آقای Ito در مورد بازی Silent Hills سوال میشود، ایشان اینگونه پاسخ میدهند:
من هیچ چیز در مورد بازیها نمیدانم؛ من آنها را تجربه نمیکنم. من میترسم که در صورت تجربه آنها (بازیهای ویدیویی)، ددلاینها را از دست بدهم (زمان تحویل کار). من هیچگاه بازی Silent Hill را تجربه نکردهام اما هیدئو کوجیما را حدود 20 سال میشناسم؛ او به مانند یک برادرِ خوب بزرگتر است.
به نظر میرسد که هیدئو کوجیما و گیلرمو دل تورو، در زمان اکران فیلم Pacific Rim به سراغ آقای Ito رفته بودند. او در این باره میگوید:
من به آنها گفتم که هیچ چیز از بازیها نمیدانم. کوجیما به من گفت که اشکالی ندارد. دل تورو به من بلیتهای Pacific Rim را داد. فوقالعاده بود!
کوجیما در آن زمان در کونامی کار میکرد. من به یکی از جلسهها آمدم و دل تورو من را در آغوش گرفت. فهمیدم که دل تورو یک گیمر بزرگ است. دل تورو میخواست که بازی در یک موقعیت مکانی باشد و ترس را این گونه جلوی چشمان بازیباز قرار دهد.
زمانی که جلسه Silent Hills تمام شد، ما به Karaoke (یک نوع سرگرمی با خواندن آهنگ) رفتیم. من پس از آن چیزی نشنیدم. من شنیدم که برنامه به هم خورده است. من از آن زمان تا به حال، کوجیما و دل تورو را دیدهام. من هیچوقت طراحی هیولاها را برای بازی شروع نکردم. هیچ طرح اولیهای در کار نیست.
بازی Silent Hills قطعا پتانسیلهای بسیاری داشت و میتوانست به یکی از عناوین شاخص در تاریخ بازیهای ترسناک و وحشت بقا تبدیل شود. با این حال، صحبتهای آقای Ito نشان میدهد که بازی Silent Hills در مراحل پیشرفتهای از ساخت و توسعه نبوده و حتی شاید وارد مرحله تولید نیز نشده بود. هیدئو کوجیما با همکاری گیلرمو دل تورو و نورمن ریداس و البته با حمایت شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی (Sony Computer Entertainment)، در حال کار برروی بازی Death Stranding است که بازیبازان چشم امید بسیاری به آن دارند و به تاریخ انتشار آن نزدیک میشویم.
لینک کوتاه: