چطور بازی های قدیمی PC را روی ویندوز 10 اجرا کنم؟

0
667
چطور بازی های قدیمی PC را روی ویندوز 10 اجرا کنم؟

رقابت بین Xbox One و PS4 بالا است، و رایانه شخصی در این درگیری کنسولی جداگانه به نظر می رسد. بازی های قدیمی همیشه از پلتفرم ویندوز شروع کرده اند و اگر می خواهید بازی های قدیمی PC را روی ویندوز 10 خود در حال حاضر اجرا کنید، این امر شدنی است. البته اجرای بازی های Ultimas ، Theme Hospital و سایر عناوین با سیستم عامل شما می تواند مشکل باشد. بنابراین ما بهترین راه ها را برای بازیابی بازی های رایانه ای قدیمی PC در ویندوز 10 گردآوری کرده ایم.

نحوه اجرای بازی های Dos در ویندوز 10

بسیاری از بازی ها باید در Dos اجرا شوند و اینجاست که DOSBox وارد می شود.

DOSBox یک شبیه ساز DOS است که برای اجرای بازی های دوران DOS در رایانه های شخصی مدرن بسیار کاربردی است که ارائه دهندگان بازی های رایگان آن را بهترین منبع قانونی برای بازی های قدیمی موجود در فروشگاه خود می دانند. اگر یک بازی DOS نصب کرده اید ، می توانید نماد اجرایی آن (معمولاً یک پرونده “.exe” یا “.bat”) را بر روی نماد DOSBox بکشید و رها کنید.

نحوه اجرای بازی های Dos در ویندوز 10

اگر نمی خواهید هر بار این روند کشیدن و رها کردن را طی کنید ، می توانید میانبر خود را برای بازی خود ایجاد کنید که بطور خودکار آن را در DOSBox اجرا کنید. ابتدا DOSBox را دانلود و نصب کنید ، سپس میانبر را برای اجرای DOSBox ایجاد کنید (روی DOSBox راست کلیک کنید و Create shortcut را انتخاب کنید).

ایجاد شده خود را به جایی که می خواهید بازی خود را باز کنید منتقل کنید. در مرحله بعد ، روی میانبر کلیک راست کرده ، روی گزینه “Properties” کلیک کنید ، سپس بر روی زبانه “Shortcut” کلیک کنید ، سپس در جعبه “Target” مسیر دایرکتوری کامل فایل اجرایی بازی خود را به نقل از متن وارد کنید. بنابراین برای اجرای بازی تمدن مایر یا Sid Meier’s Civilization، متن کامل در کادر Target می تواند به این صورت باشد:

D:\Downloads\Sid-Meiers-Civilization_DOS_EN\CIV.exe”

روی OKکلیک کنید، میانبر DOSBox را به نام بازی خود تغییر دهید (همچنین می توانید تصویر را در پنجره “Properties” تغییر دهید) . اکنون بازی شما آماده اجرا است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها