آهای خبردار از نوع گوگل

0
369

آهای خبردار از نوع گوگل

کالاسودا-Google’s SOS Alerts نام پروژه جدید غول شناخته شده گوگل است. پروژه ای که قرار است همه شهر را از جدیدترین و مهم ترین وقایع مخاطره آمیزشهر خبردار کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت گوگل این پروژه قصد دارد اطلاعات مهمی مثل سیل، آتش سوزی ،زلزله و مواردی مشابه را در نتایج جستجوی نقشه های خود نشر دهد. درواقع وقتی کاربر قصد دارد منطقه ای را برای حرکت روی نقشه انتخاب کند که در شرایط خطرناک قرار دارد  از طریق این افزونه پیغام هشدار دریافت کرده و مسیر خود را تغییر خواهد داد.

اما این همه ماجرا نیست. “SOS Alerts” نه تنها اطلاعات مرتبط  با محل حوادث را در اختیار کاربران می گذارد، بلکه اطلاعاتی تکمیلی در خصوص خسارات ناشی از حادثه ، شدت خطرناک بودن منطقه ، تصاویر و ویدئوهای مرتبط با واقعه و مواردی مشابه را ارائه می کند.

این اطلاعات مانند یک داستان مصور یا صوتی به سرعت در اختیار افراد قرار گرفته و کمک می کند یک جمع بندی سریع و ارزشمند از شدت ماجراهای پیش رو کسب کنند.اما یکی از محدودیت های این سیستم پیغام رسان، به عدم توان گوگل در پوشش دهی ریز ترین وقایع و جزئیات مرتبط است.

اما این دقیقا به چه معناست؟ کارمندان گوگل در بخش “SOS Alerts” تعدادی معین دارند و روزانه به حجمی تعریف شده از اطلاعات استاندارد خبری دسترسی دارند، بنابراین چندان عجیب یا دور از ذهن نیست، اگر ، برخی آمارها و اطلاعات آنچنان که باید دقیق یا به روز نباشند.بنابراین گوگل در بخش هشدارهای امنیتی به کاربران پیغام می دهد ممکن است حادثه ای در شرف رخدادن باشد .

به اعتقاد برخی از کاربران این امکانات جدید می تواند منجر به افزایش امنیت هر چه بیشتر افراد شود.باید دید در بلندمدت “SOS Alerts” چه فوایدی برای کاربران خواهد داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها