چطور آپدیت خودکار ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

0
225
چطور آپدیت خودکار ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

مهم نیست تا چه اندازه ویندوز 10 شما عالی عمل می کند، باگ ها همیشه می توانند ظاهر شود. مایکروسافت به طور طبیعی تلاش می کند آنها را از بین ببرد، و به همین دلیل، این سیستم عامل قابلیت آپدیت خودکار ای دارد تا باگ ها را به طور خودکار برطرف کند.

پیدا شدن باگ و کم شدن حجم اینترنت با برخی به روز رسانی ها

در آخرین نسخه ویندوز 10، مایکروسافت چیزهای زیادی را در این زمینه تغییر داده است و اکنون سیستم به طور خودکار به روز می شود. این موضوع خوب است زیرا برخی از باگ ها را از بین می برد، اما برخی از مشکلات جدید با آپدیت خودکار به وجود می آید. این دلیل اصلی است که چرا بسیاری از مردم می خواهند آپدیت خودکار کامپیوتر خود را خاموش کنند.

البته در بعضی مواقع نیز حجم این بخ روزرسانی ‌ها بسیار زیاد است و ممکن است که سرعت اینترنت شما را کم کنند یا حتی روی عملکرد سیستم‌ عامل هم در آن زمان تاثیر بگذارند. به همین دلیل در بعضی مواقع باید قابلیت بروزرسان خودکار این سیستم عامل را از کار انداخت. در واقع هنوز هم مشکلی که کاربران ویندوز 10 را اذیت و خسته می کند  آپدیت خودکار یا Automatic Update است که مانند نسخه های قبلی نمی توان آن را از بخش مربوط به آن غیر فعال کرد.  این راهنما به شما نحوه غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار ویندوز 10 را نشان می دهد. آپدیت خودکار ویندوز ، غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 از طریق Group Policy

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 از طریق Group Policy

این روش از طریق ویرایشگر Group Policy ویندوز انجام می ‌پذیرد. لازم به ذکر است Group Policy در تمامی نسخه‌های ویندوز 10 به جز نسخه‌ی Home وجود دارد.

برای این کار ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی Run عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter نمایید. سپس  به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration” < “Administrative Templates” < “Windows components” < ” Windows Update”

و روی Configure Automatic Updates دابل کلیک کنید. پنجره تنظیمات که در آن شما نیاز به “غیرفعال” کردن دارید را باز کنید. تغییرات را اعمال کنید و ویرایشگر Policy Editor را ببندید. تنظیمات سیستم را باز کنید و سپس شروع به بررسی تأثیرات این کار روی به روزرسانی کنید.غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ از راه سرویس خود ویندوز

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ از راه سرویس خود ویندوز

این راه به روش غیرفعال کردن سرویس Windows Update در ویندوز 10 انجام می شود. در این روش دریافت خودکار آپدیت‌ ها در ویندوز 10 به طور کامل غیرفعال می شود.

در اولین مرحله ابتدا باید کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهیم.

سپس در پنجره‌ Run عبارت services.msc را وارد می کنیم و Enter را می زنیم.

در  مرحله سوم در پنجره Services، سرویس Windows Update را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک می کنیم. در نهایت نیز در ادامه روی دکمه‌ Stop کلیک کرده و Startup type را بر روی Disabled تنظیم می کنیم. در انتها روی OK کلیک می کنیم تا آپدیت خودکار ویندوز 10 را غیرفعال کرده باشیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها