استفاده ۹ میلیون ایرانی از اینترنت ثابت

0
202

بیش از ۹ میلیون ایرانی از اینترنت ثابت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اینترنت ثابت در ایران کاربران زیادی ندارد و اینترنت سیار و همراه توانسته این فناوری را تا حدودی شکست دهد. در کنار استفاده حدود ۴۰ میلیونی ایرانی ها از اینترنت همراه در حالی اعلام شده که تعداد مشترکان اینترنت ثابت در کشور ما ۹ میلیون نفر است.

در این باره گفته شده که تعداد مشترکان اینترنت ثابت تا پایان سه ماه‌ ابتدایی سال جاری، بیش از ۹ میلیون است که ضریب نفوذ اینترنت ثابت را به ۱۰.۹ درصد رسانده است.

در این زمینه حدود ۶۰۰ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت در ایران فعالیت دارند و اینترنت ADSL به مشترکان خود ارائه می دهند. اخیرا وسیله ارائه این اینترنت به مشترکان ایرانی به فیبر نوری تبدیل شده و اعلام شده که در آینده ای نزدیک Adsl های ایرانی به Vdsl تبدیل خواهد شد. فناوری های ارائه شده به مشترکان اینترنت ثابت در ایران، فناوری های xDSL، FTTX، Wi-Fi و TD-LTE اعلام شده است.

همچنین اعلام شده که مشترکان دارای دسترسی پرسرعت ثابت شامل مشترکان خانگی و تجاری و اداری می‌شوند که اینترنت را از شرکت‌ها و اپراتورهای متفاوتی دریافت می‌کنند. در مجموع ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۵۳ مشترک خانگی سرویس اینترنت ثابت و ۶۳۶ هزار و ۹۷۷ مشترک اداری یا تجاری اینترنت ثابت وجود دارد.

این در حالی است که در بخش دیگری از آمار ارائه شده از مشترکان اینترنت ثابت در ایران از سوی رگولاتوری گفته شده که سرعت اینترنت دریافتی مشترکان از ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه تا ۳۰ هزار کیلوبیت بر ثانیه متفاوت است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها