اشتغال ۶۸ هزار ایرانی در حوزه ارتباطات

0
173

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است امسال ۶۸ هزار ایرانی را صاحب شغل کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت قرار است در سال ۹۸ بیش از یک میلیون شغل برای بیکاران ایجاد کند که سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این میزان ایجاد ۶۸ هزار شغل خواهد بود.

در این باره، وزیر ارتباطات اعلام کرد: کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به آغاز طرح اشتغالزایی ۶۸ هزارتایی وزارت ارتباطات وقت باقی مانده است.

در این طرح، وزارت ارتباطات به بحث اشتغال فراتر از وزارتخانه و در چارچوب اقتصاد دیجیتال نگاه کرده است. در بحث اشتغال دیجیتال برخی مشاغل از دست می‌روند، فرصت‌های جدیدی فراهم می‌شود، گاهی نیاز است نیروها آموزش‌های جدید ببینند تا دوباره فعالیت کنند. برای متحول شدن حوزه اقتصاد، باید با عینک اقتصاد دیجیتال به بازار کار نگاه کرد.

ارائه وام به صاحبان کسب و کار، تسهیل روند کاری کسب و کارهای استارت‌آپی و پلتفرمی، ایجاد اشتغال در کسب و کارهای موجود و تصویب طرح نوآفرین (آئین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا) از مهم‌ترین اهدافی است که توسط طرح توسعه اشتغال دنبال خواهد شد.

گفتنی است از سوی دیگر استارتاپ های کاریابی نیز به کمک کرد وزارت ارتباطات است که در این زمینه می آیند تا برای بیکار ها اشتغال ایجاد کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها