اطلاعات پشتیبان اپل آی دی تان را تغییر دهید

0
393

اگر شما هم مانند صدها ایرانی دارنده گوشی یا تبلت اپل از اپل آی دی کارتی استفاده می کنید لازم است که اطلاعات پشتیبانی این آی دی ها را تغییر دهید.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اپل آی دی هایی که این روزها برای استفاده از امکانات گوشی هاو تبلت های اپل ایجاد می شود، اکثرا آی دی های کارتی هستند که فروشندگان در اختیار خریداران قرار می دهند. این آی دی ها به دلیل داشتن اطلاعات پشتیبانی تکراری و مشخص امکان دسترسی به اطلاعات شخصی دارندگان آیفون و آی پد را فراهم می کند.

خطر استفاده از اپل آی دی های کارتی

اگر کاربران محصولات و سرویس‌های شرکت اپل این نوع اپل آیدی را خریداری کنند و بدون تغییر سوالات امنیتی، میل پشتیبان، رمز و تاریخ تولید اقدام به استفاده کنند بدون شک بدانند که این افراد یعنی استارتاپ کار‌ها به راحتی به اطلاعات شما و آیکلود شما دسترسی خواهند داشت.

به طور نمونه اگر یک جست و جوی ساده در اینترنت و فضای مجازی مانند کانال‌های تلگرامی و وب سایت‌ها و دیوار انجام شود می‌بینیم که در ارتباط با موضوع “بازیابی رمز اپل آیدی” بسیار تبلیغات گسترده وجود دارد و یکی از شرایط اصلی این امر را استفاده از اپل کارت‌ها اعلام کرده اند که خود جای شک و تامل دارد. البته لازم به ذکر است که محتوای برخی از کارت‌های چاپ شده، وب سایت ها، کانال‌های تلگرامی و اپلیکیشن‌های فروش آنلاین مانند دیوار، رعایت کردن نکات امنیتی را یادآور شده اند.

استارتاپ کار‌ها بدون اخذ هیچ گونه مجوزی از مراجع ذی صلاح اقدام به تولید و ساخت این گونه اپل آیدی‌های کارتی می‌نمایند و در حال حاضر زیر پوشش هیچ ارگان، اتحادیه و صنف خاصی نیستند. حتی خود اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی استان تهران نیز فروش این گونه اپل کارت‌ها را ممنوع اعلام کرده است. حتی آن‌ها بابت این امر پر سود هیچ مالیاتی نیز ارائه نمی‌دهند، در ضمن اغلب آن‌ها بر روی کارت‌های چاپ شده هیچ گونه مطلب و محتوایی دال بر رعایت نکات امنیتی را چاپ نکرده اند.

برای فرار از این خطرها لازم است که دریافت اپل آی دی را خودتان بیاموزید و از راه های مشخص خودتان در این زمینه اقدام کنید. اگر هم از اپل آی دی های کارتی استفاده می کنید حتما اطلاعات پشتیبان را تغییر دهید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها