چطور سرعت کامپیوتر خود را بیشتر کنیم؟

0
141
چطور سرعت کامپیوتر خود را بیشتر کنیم؟

درست مانند یک ماشین، کامپیوتر شما نیز در اوج عملکرد خود برای ادامه کار به تعمیر و نگهداری نیاز دارد. ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه سرعت کامپیوتر شخصی خود را تسریع کنید تا همانند روز اولی که آن را خریدید کار کند.

با گذشت زمان رایانه و یا لپ تاپ شما مجموعه ای از برنامه ها ، پرونده ها و داده های اضافی را در حافظه خود خواهد داشت. این امر می تواند سرعت کامپیوتر را کندتر کند و این بدان معنی است که وقتی هارد دیسک پر است ، نمی توانید فایل های بیشتری را ذخیره کنید. خوشبختانه اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند به طور خودکار این فایل های اضافی را با کمک آنها حذف کنید و  همچنین فضای ذخیره سازی ارزشمند خود را حفظ کنید.

چگونه می توان سرعت کامپیوتر خود را افزایش داد؟

با کمک برنامه CCleaner

یکی از برنامه هایی که بسیار برای این کار مفید است، برنامه CCleaner است. این برنامه می تواند رایانه شخصی شما را برای هر نوع فایل اضافی ، کپی شده ، خراب یا تاریخ گذشته بررسی کرده و تنها با یک کلیک ماوس آنها را حذف کند. در صورت تمایل ، به طور خودکار کوکی ها و داده های مرور را نیز حذف می کند. می توانید CCleaner را به صورت رایگان دانلود کنید. نسخه قابل پرداخت نیز وجود دارد که هزینه آن 19.95 دلار در سال است.

با کمک برنامه CCleaner

EF StartUp Manager

وقتی کامپیوتر شما روشن می شود ، ویندوز  به طور خودکار برنامه ها را بالا می آورد. اگر برنامه های زیادی را برای شروع اجرا داشته باشید ، می تواند به طور چشمگیری میزان زمانی را که کامپیوتر شما بالا بیاید را افزایش دهد. EF StartUp Manager به شما امکان می دهد که بدانید کدام برنامه ها به طور خودکار با روشن شدن کامپیوتر اجرا می شوند و این این روند می تواند به گونه ای موثر مدیریت شود تا سرعت کامپیوتر را افزایش دهد.

EF StartUp Manager

Secure Eraser

Secure Eraser  جایگزینی برای سطل زباله شما فراهم می کند، و پرونده ها و اطلاعات را با روشی حذف می کند که امکان بازیابی آن وجود ندارد. اگر غالباً با داده های حساس سر و کار دارید یا می خواهید مطمئن شوید که هرگونه اطلاعات شخصی که می خواهید حذف کنید غیر قابل بازیابی است ، پس Secure Eraser ابزاری مناسب است.

Secure Eraser

Update Star

این برنامه به شما اطمینان می دهد که تمام نرم افزاری که در رایانه شخصی خود اجرا می کنید به روز باشد. این یک ابزار کوچک عالی است که به روزرسانی های نرم افزار خود را همه در یک مکان به شما یادآوری می کند و درایورهای شما را برای اجرا آماده می کند. با کمک برنامه update star می توانید متوجه شوید که کدام برنامه ها را ماه هاست که استفاده نمی کنید و بهتر است که برنامه های قدیمی را پاک کنید.

بسیاری از برنامه های قدیمی که از انها استفاده نمی کنید می تواند عملکرد هارد و پردازنده را کاهش دهد. بنابراین برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنید. زمانی که شما برنامه‌ای پیدا کردید که نیازی به آن وجود ندارد بر روی Uninstall کلیک کنید. برای این کار به کنترل پانل رفته و روی نام برنامه مورد نظر کلیک کرده و Unistall را بزنید.

Update Star

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها