کنترل الکترونیکی سرویس مدارس

0
794

سرویس مدارس در تهران امسال از راه دور به صورت الکترونیکی امکان کنترل خواهند داشت. این کنترل یا رصد سرویس مدارس به سفارش والدین صورت خواهد پذیرفت و در این مسیر از یک اپلیکیشن استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سرویس مدارس تهران امسال از طریق یک اپلیکیشن امکان کنترل از راه دور را خواهند داشت به این روش که یک اپلیکیشن، رصد زمان سوار و پیاده شدن دانش آموزان توسط والدین در استان تهران را امکانپذیر می کند.

به صورت آزمایشی برای نخستین بار در ایران استان تهران میزبان یک طرح برای رصد سرویس مدارس از راه دور است. ساماندهی سرویس مدارس در قالب سامانه «سپند» در شهرستان‌های استان تهران پیگیری شده است. این سامانه برای شهر تهران از سنوات گذشته وجود داشته و امسال نیز برای سایر شهرستان‌های استان به کار گرفته می‌شود.

بر اساس تکلیفی که به همه شهرستان‌های استان تهران شد، مقرر شد کمیته‌ای با محوریت فرمانداران و پلیس راهور در سطح شهرستان تشکیل و زمینه بهره‌گیری از سامانه «سپند» یا حمل و نقل دانش‌آموزی فراهم شود. به این ترتیب همه رانندگان پس از اخذ گواهی معاینه فنی، گواهینامه پایه ۲ و استعلامات لازم می‌توانند در این سامانه ثبت نام و اقدام به سرویس‌دهی به مدارس کنند.

 با هدف ایجاد امکان رصد والدین و افزایش ضریب امنیت حمل و نقل دانش‌آموزی اپلیکیشنی طراحی شده که والدین می‌توانند زمان سوار و پیاده شدن دانش‌آموز خود را رصد کنند. استفاده از اپلیکیشن سپند امنیت استفاده از سرویس مدارس را برای والدین و دانش آموزان افزایش می دهد و این روشی است که استانداری و وزارت آموزش و پرورش برای افزایش امنیت دانش آموزان به کار می گیرند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها