افزایش کیفیت تصویر با هوش مصنوعی در برنامه lightroom ممکن شد

0
2319
افزایش کیفیت تصویر با هوش مصنوعی در برنامه lightroom ممکن شد

برنامه ویرایش lightroom با بهبودهایی که دریافت کرده است، می تواند با کمک هوش مصنوعی جزئیات تصویر را بهبود بخشد و کیفیت آن را افزایش می دهد.

پس از آموزش سیستم هوش مصنوعی که روی یک میلیارد عکس آزمایش شد، شرکت ادوبی اعلام کرد که با کمک این سیستم می توانید افزایش 30 درصدی کیفیت تصویر را در نرم افزار lightroom خود مشاهده کنید.

بهبود کیفیت تصویر

این بهبودها در آپدیت جدید برنامه lightroom که روز گذشته ارائه شده است در قالب گزینه ای به نام enhance details آورده شده است که می تواند محدودیت های کیفیت تصویر را در مناطقی از تصویر که جزیئات آن خوب است، بهبود بخشد. شرکت ادوبی بیان کرده است که هوش مصنوعی از توان محاسباتی و تراشه گرافیکی سریع برای این کار استفاده می کند.

جاش هافتل، مدیر محصول لایت روم شرکت ادوبی در توضیح این تکنولوژی می گوید: « بخش Enhance details  نتایج منحصر به فردی را با رزولوشن بالاتر و وضوح دقیق تر در ارائه جزئیات خواهد داشت، به گونه ای که مصنوعی بودن آن را کمتر کرده، اصلاح رنگ داشته و الگوهای عکاسی را بهبود می بخشد».افزایش بهبود کیفیت تصویر

عکس های خام انعطاف پذیری بیشتری دارند

این تغییرات در قالب فرمت عکس های خام بهبودهای مستمر را به خوبی نشان می دهد. عکس های خام نسبت به عکس هایی که قبلا روتوش شده اند، انعطاف پذیری بیشتری در استفاده از این سیستم هوش مصنوعی دارند، به این معنی که عکس های خامی که پیش از این گرفته بودید، نتایج بهتری در استفاده از آپدیت جدید برنامه لایت روم خواهند داشت. این تکنولوژی می تواند نویزهای عکس ها را برطرف کند و رنگ های آنها را تعدیل بخشد و نور را بهبود می بخشد.

استفاده بهتر از سخت افزار دوربین

همچنین ویژگی enhance details نشان می دهد که چگونه یک عکاسی محاسباتی از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی خواهید داشت و استفاده بهتری از سخت افزار دوربین ببرید. این سیستم هوش مصنوعی در واقع چیزی بیشتر از نرم افزارهای ویرایش عکس و دوربین های آینده خواهد داشت. از طریق این لینک می توانید آموزش ویدئویی استفاده از برنامه لایت روم سی سی را یاد بگیرید.

همچنین با لایت روم سی سی آپدیت شده می تواند چند عکس را به صورت چندگانه با یکدیگر ترکیب کنید و ویزگی پانارومای منفرد یا HDR استفاده کنید. همچنین در بخش ترکیب Classic می توانید دو ویژگی پاناروما و HDR را به صورت ترکیب شده روی عکس ها اعمال کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها