امروز اموجی 10 ساله می شود!

0
596
امروز اموجی 10 ساله می شود!

امروز در این خبر می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اموجی 10 ساله می شود. قطعا این موضوع می تواند نظر شما را به خود جلب کند.

اولین اموجی چه زمانی خلق شد؟

اولین اموجی در سال 1998 یا 1999( هنوز در این مورد ابهاماتی وجود دارد) توسط یک طراح ژاپنی به نام شیگیتاکا کوریتا خلق شد. وی در آن زمان روی یک پلتفرم اینترنتی کار می کرد و اسم آن i-mode بود. چیزی که الهام بخش برای وی ، روش اجرای برنامه های وضعیت هوایی و علائم خیابان بود ، این اموجی ها به صورت جهانی فهمیده می شوند و فقط علائم مترجم آن هستند. اولین مجموعه اموجی ها تنها شامل 176 پیکتوگرام بود و هر یک دارای اندازه و کیفیت 12*12 پیکسل بودند. هدف این اموجی ها ایجاد یک تمایز بین ویژگی های پلفترم i-mode است.

اموجی در سیستم عامل iOS

ده سال پیش ، دوباره در ژاپن ، اموجی ها برای اولین بار در گوشی های iPhone دیده شدند. در روز 21 نوامبر سال 2008 ، شرکت اپل سیستم عامل iPhone OS 2.2 ( بله آن زمان با این اسم معروف بود ) را به کاربران ژاپنی معرفی کرد. در این سیستم عامل کیبورد و فونت و اموجی ها قرار داشتند. اگرچه این به روزرسانی خیلی زود برای تمام کاربران در سرتاسر دنیا منتشر شد ولی اموجی ها فقط و فقط در کشور ژاپن فعال بودند.

به هر حال پس از اینکه افزونه فعال شد ، برنامه های ثالث تلاش کردند تا این افزونه را برای سیستم های دیگر فعال کنند. این موضوع توسط اپل پشتیبانی و تایید نشد اما زمانی که در سیستم عامل iPhone OS 2.2 اپ استور معرفی شد ، زمین بازی بزرگی برای شرکت هایی بوجود آمد که قصد داشتند برنامه های مختلف برای این سیستم عامل معرفی کنند.اموجی در سیستم عامل iOS

تبدیل شدن اموجی به Unicode

تا سال 2010 طول کشید تا اموجی به صورت Unicode تبدیل شد ، همین موضوع باعث شد تا اموجی به صورت جهانی تبدیل شود و بتواند بین دستگاه ها ، پلتفرم ها و سیستم عامل های مختلف استفاده شود. در سال 2015 کیبورد اموجی به کاربران iOS معرفی و این کیبورد تبدیل به محبوب ترین کیبورد بین تمام کاربران جهان شد.

اظهارات کارمند اپل

در یک مصاحبه با Emojipedia ، نایب رییس طراحی رابط کاربر شرکت اپل ، آلان دای در مورد تغییر اموجی ها در سال 2016 صحبت کرد که می توانست باعث شود کیفیت این اموجی به طرز شگفت انگیزی افزایش یابد. وی اظهار داشت:« ما رزولوشن اموجی ها را افزایش داده ایم که می تواند در سال های آینده با افزایش صفحه نمایش گوشی های اپل کاربردی باشد. به صورت کلی ، اگر شما می خواهید از اموجی های ما در مقیاس بزرگتر استفاده کنید ، باید تغییراتی در آنها اعمال کنیم.»

طی سال های گذشته تغییرات بسیاری در اموجی ها اعمال شده و بخش های زیادی به آن اضافه شده است ولی هر روزه طرفداران آنها در سرتاسر جهان افزایش می یابد. قطعا در آینده هم ما اموجی های بیشتری خواهیم دید.

شاید این موضوع خنده دار باشد اما امروزه چیزی که ما در تمام چت های خود به عنوان اموجی استفاده می کنیم در ژاپن زمانی ممنوعه بود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها