اولین سامانه پرداخت بلوتوثی در ایران

0
228

اولین سامانه پرداخت موبایلی وابسته به بلوتوث رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، نخستین سامانه پرداخت موبایلی در ایران در حالی رونمایی شد که بر پایه بلوتوث، اقدام انجام می دهد.

سامانه های پرداخت الکترونیکی

سامانه های پرداخت الکترونیکی از سال های گذشته جایگاه ویژه ای در ایران یافته اند و از طرق مختلف مانند پرداخت از طریق موبایل را برای کاربران تسهیل می کنند. نقطه مشترک در بین همه این سامانه ها ضرورت استفاده از اطلاعات کارت بانکی است اما حالا یک شرکت پرداخت الکترونیکی در ایران از سامانه ای رونمایی کرده که نیازمند اطلاعات کارت بانکی نیست.

اولین سامانه پرداخت بی نیاز به کارت بانکی

بنابراین گزارش، بلوت، نام سیستم پرداخت با موبایلی است که بدون نیاز به کارت بانکی پرداخت را انجام می دهد. در این سامانه که از سوی شرکت سامان پرداخت الکترونیک رونمایی شده، سیستم پرداخت با استفاده از موبایل و با بهره گیری از تکنولوژی بلوتوث انجام کار می کند.

این سامانه از جنس نسل سوم پرداخت همچون سیستم پرداخت اپل است که بر بستر اپلیکیشن ۷۲۴ قرار گرفته و از طریق بلوتوث اقدام انجام می دهد و می‌تواند پرداخت در محل با موبایل را محقق کند.

بلوت تنها سامانه پرداخت موبایل در ایران است که رسید کاغذی را حدف می‌کند و هزینه‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک در زمینه کاغذ و توسعه و نگهداری شبکه کارتخوان را کاهش می‌دهد؛ از سویی دیگر مشکل جابه جایی کارت‌های بانکی متعدد شهروندان رفع می‌شود و دیگر نیاز نیست تا رمز اعلام شود و با این سامانه‌ تراکنش‌ها به صورت ایمن انجام می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها