اینترنت مسیر اربعین چگونه بود؟

0
119

زائران ایرانی در مسیر اربعین از وضعیت اینترنت رضایت داشتند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، در مسیر پیاده روی زائران ایرانی عتبات عالیات در عراق به سمت کربلا، اینترنت هم به صورت اینترنت همراه و به صورت وای فای در اختیار زائران قرار می گرفت.

در مورد اینترنت همراهی که در اختیار آن ها قرار گرفت، محمدجواد آذری جهری توضیح کوتاهی ارایه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره، در صفحه توییتر خود نوشت که امسال با تلاش زیاد شرکت‌های عراقی – که از آنها تشکر می‌کنم – علاوه بر شهرهای نجف و کربلا، کل مسیر هم سرویس نسل۳ برقرار بود.

او یادآور شده که البته به دلیل شرایط این روزهای عراق، همه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده‌اند.

این اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی منتشر شد که او نیز به همراه خانواده اش در این پیاده روی حضور یافته بود و گفته هایش صرفا براساس گزارش های اپراتورهای عراقی نبوده است بلکه شخصا بر این وضعیت نظارت داشته.

از سویی دیگر در برخی از موکب های مشخص شده نیز اینترنت وای فای به صورت رایگان در اختیار زائران ایرانی قرار می گرفت و آن ها به راحتی می توانستند از این اینترنت استفاده کنند. پیش از حرکت زائران، اسامی موکب های مذکور به آن ها اعلام شد تا در موکب های دیگر از اینترنت رایگان استفاده نکنند. اگرچه آن اینترنت های وای فای هم رایگان بود اما از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تائید نمی شد زیرا احتمال آن می رفت که از این طریق اطلاعات محرمانه و شخصی زائران مورد سواستفاده قرار گیرد.

در همین رابطه، نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین پلیس فتا به زائران توصیه کرده بودند که از هر اینترنت وای فایی استفاده نکنند حتی اگر هزینه ای از آن ها دریافت نشود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها