اینستاگرام در سودآوری از یوتیوب جلو زد

0
408

شکی نیست که اینستاگرام یکی از مهمترین محصولات فیسبوک است، اما رقم درآمدهای آن تا چه اندازه بزرگ است؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، منابع بلومبرگ ادعا می کنند که اینستاگرام از درآمد تبلیغاتش در سال 2019 به رقم 20 میلیارد دلار رسیده است که این رقم برای یوتیوب 15 میلیارد دلار بوده است. بله این پلتفرم ویدئویی نتوانست به پای شبکه ای تصویر محور برسد  و محبوب ترین سایت ویدئویی روی کره زمین به اندازه یک شبکه اجتماعی متمرکز بر عکس سودآور نبود.

اینستاگرام به طور غیرقابل باوری نقش مهمی در کسب و کار فیسبوک بازی می کند و بیش از یک چهارم از درامد تبلیغاتی شرکت از سال گذشته را به خود اختصاص داد. این پلتفرم می‌تواند سودآور تر نیز باشد.

یوتیوب بیشتر درآمد تبلیغاتی خود را با سازندگانش به اشتراک می‌گذارد و تنها تمرکز روی ویدئو می‌تواند به معنای هزینه‌های بیشتر برای پخش کلیپ‌ها باشد. فیس بوک از اظهار نظر در مورد داده‌های مالی خود خودداری کرده است. در آخرین بررسی در سال 2018 تعداد کاربران اینستاگرام بیش از 1 میلیارد دلار گزارش شده است که از سال پیش به روز نشده است.

جای تعجب نبود که اینستاگرام بتواند چنین درآمدی را کسب کند. تبلیغات این روزها در همه جای این پلتفرم قرار دارد و تبلیغات زیادی در پست‌های معمولی و استوری‌ها و اکسپلورر و… می‌بینیم. اینستاگرام راه آسانی نیز برای خرید کاربران فراهم کرده است.

این نشان می‌دهد که اینستاگرام چیزی بیش از یک پروژه جانبی برای فیسبوک است. البته فیسبوک این افزایش درآمد را جار نزده است تا از محبوبیت و ارزش‌های پلتفرم اصلی خود چیزی کم نشود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها