با فیلتر شکن خرید نکنید

0
1619

درگاه های پرداخت آنلاین بی اعتبار و فیشینگ صاحبان آن ها در کمین کاربران فضای مجازی نشسته اند و در هر ساعت یک روش جدید برای فیشینگ اختراع می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، درگاه های بی اعتبار پرداخت آنلاین در برخی موارد از سوی شورای عالی فضای مجازی فیلتر می شوند اما برخی از کاربران فضای مجازی با فیلتر شکن وارد فضای مجازی می شوند و به همین دلیل از فیلتر بودن این درگاه ها خبری ندارند و در نهایت گرفتار آن ها می شوند.

در همین رابطه، پلیس فتا به کاربران فضای مجازی هشدار داده که هنگام استفاده از درگاه‌های الکترونیکی به هیچ وجه از فیلترشکن استفاده نکنند که اگر نشانی درگاه قبلا فیلتر شده باشد، مشخص شود.

پلیس فتا اعلام کرده که کلاهبرداران برای اینکه بتوانند اعتماد شهروندان را جلب کنند در طراحی درگاه‌های جعلی پرداخت به جهت سرقت اطلاعات بانکی افراد از لوگو، آرم بانک‌ها و نشان اپلیکیشن هایی معتبر بانکی سوء استفاده می‌کنند. شهروندان توجه نمایند وجود تصاویرلوگو، آرم بانک‌ها و موسسات دولتی و اپلیکیشن‌های معتبر در درگاه‌های جعلی دلیلی بر امن بودن خدمات آن درگاه یا اپلیکیشن نیست یعنی در واقع از تصاویر برای کلاهبرداری سوء استفاده شده است.

طبق هشدار پلیس، هنگام استفاده از درگاه‌های الکترونیکی بانکی در فضای مجازی به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند و حتما شاخصه‌های امنیتی درگاه‌های الکترونیکی پرداخت را به دقت کنترل نمایند؛ همچنین هنگام استفاده از درگاه‌های الکترونیکی به هیچ وجه از فیلترشکن استفاده نکنند که اگر نشانی درگاه قبلا فیلتر شده باشد، مشخص شود.  شهروندان نشانی درگاه‌های جعلی بانکی را حتما به نزدیک‌ترین پایگاه پلیس فتا خبر دهند یا در قسمت ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا ثبت کنند تا در رصد اطلاعاتی پلیس فتا قرار گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها