با گیاهان نورانی و هوشمند آشنا شوید

0
1114
با گیاهان نورانی و هوشمند آشنا شوید|کالاسودا

با گیاهان نورانی و هوشمند آشنا شوید|کالاسوداکالاسودا_گروهی از پژوهشگران آمریکایی با ترکیب نانوذرات و پروتئین موجود در کرم ‌شب‌تاب موفق شدند گیاهانی درخشان تولید کنند . گیاهانی که می توانند به جای چراغ مطالعه مورد استفاده قرار گیرند .

این پژوهش در دانشگاه ماساچوست به سرانجام رسیده و مایکل استرانو، استاد رشته مهندسی شیمی MIT، به همراه همکارانش روی چهار نانوذره که به‌صورت شیمیایی با هم برهمکنش دارند، مطالعه می‌کند تا آن‌ها را درون گیاهان زنده قرار دهند. این نانوذرات از طریق حفره‌های برگ‌ها وارد گیاه می‌شوند و می‌توانند با تمام بافت گیاهی نفوذ کند.

بر اساس این پژوهش ، پژوهشگران  این پروژه موفق به ایجاد تابش نور به مدت ۳.۵ ساعت شدند. البته این درخشش به حدی نبود که برای مطالعه و دیگر فعالیت‌ها مناسب باشد. پژوهشگران معتقداند که امکان بهبود نشر نور وجود دارد، به‌طوری که می‌توان شدت و زمان تابش را تغییر داد. برای این کار لازم است که نرخ رهاسازی و غلظت ترکیبات تغییر کند. در این ترکیب، نانوبلورهای سولفید کادمیم برای نشر در طول موج ۷۶۰ نانومتر به‌کار گرفته شد.در این نانوذرات از سیلیکای حاوی لوسیفراز کرم شب‌تاب، پلی‌لاکتیک کو گلیکولیک اسید، کیتوزان عامل‌دار شده با کوآنزیم A و فسفر نانوبلوری نیمه‌هادی استفاده شده‌است.

light-plant|کالاسودابر همین اساس هم ،  محققان موفق شدند در گیاه درخشش ایجاد کنند و تابشی برابر با نصف تابش یک دیود تجاری لومینسانس را به‌دست آورند. علاوه‌براین، آن‌ها می‌توانند این درخشش را خاموش و روشن کنند. آن‌ها برای این کار از ترتیب دی‌هیدرولوسیفرین و کوآنزیم A استفاده کردند.هدف این پروژه، تولید گیاهی است که بتواند نقش چراغ مطالعه داشته باشد، انرژی این گیاه از طریق متابولیسم داخلی آن تأمین می‌شود.