ترفندهای رفع مشکل بخش جستجوی منوی استارت ویندوز 10

0
230
ترفندهای رفع مشکل بخش جستجوی منوی استارت ویندوز 10

بخش جستجوی منوی استارت ویندوز 10 کار جستجو در ویندوز را بسیار ساده کرده و بدون اینکه نیاز به انجام کاری داشته باشید می توانید برای جستجوی فایل ها و پرونده های خود و بخش های سیستم از طریق این قسمت اقدام کنید، چرا که بخش های تنظیمات گاهی در ویندوز 10 بسیار گنگ است. اما به روزرسانی های اخیر ویژگی های مشکل ساز مانند Cortana را از رابط کاربری خارج کرده و آپدیت ماه مه 2019 واسط جستجو را مجدداً به رابط اضافه کرده است. این ویژگی باعث می شود جستجوهای شما کمی دقیق تر و ارزشمند به نظر برسند.

با کنار گذاشتن دستیار صوتی Cortana در آپدیت های جدید، جستجوی منوی Start کمی پایدارتر به نظر خواهد رسید. با این وجود ، بعضی اوقات می تواند کار را متوقف کند. در زیر راهکارهایی برای رفع این مشکل خواهیم آورد.

بخش جستجوی منوی استارت ویندوز 10

تعمیر کردن بخش installation ویندوز (Repair)

قبل از اینکه نگران پاک شدن داده ها و پرونده های شخصی باشید، راهی برای refresh کردن نصب ویندوز در حین نگه داشتن داده های حیاتی شما وجود دارد. واضح است که این اقدامات بسیار سخت تر از برخی دیگر در این لیست است ، بنابراین اگر می خواهید ابتدا راه حل های دیگری را امتحان کنید ، به عناوین دیگر بروید.

ابتدا یک دیسک نصب ویندوز 10 USB یا USB بوت کنید و سپس آن را راه اندازی کنید. دستورالعمل ها را برای به روزرسانی نصب ویندوز 10 خود دنبال کنید ، و مطمئن شوید که در صفحه “Ready to install” گزینه ” Keep personal files and apps” را انتخاب کرده اید. اگر به طور پیش فرض  این گزینه انتخاب نشده است، روی ” Change what to keep” کلیک کنید ، سپس ” Keep personal files and Window settings” را انتخاب کنید. نصب را کلیک کنید ، و در حالی که بر روی تمام داده های خود ، آخرین نسخه ویندوز 10 نصب خواهد شد.

با این کار فایل های اصلی مسئول جستجوی منوی Start مجدداً نصب می شوند و بنابراین مشکل کار نکردن آن برطرف می شود.

تعمیر کردن بخش installation ویندوز (Repair)

استفاده از بخش system file cheker

یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید برای آزمایش و بهسازی جستجوی منوی Start انجام دهید، توصیه می کنیم ابتدا این روش را امتحان کنید.  Command Prompt را باز کنید (با کلیک راست روی Command Prompt سپس Run as administrator) ، سپس دستور زیر را تایپ کنید:

sfc /scannow

با این کار پرونده های سیستم شما از وجود هرگونه ارور، خطا و خرابی اسکن می شود و به طور خودکار برای رفع آنها تلاش می شود. جستجوی منوی Start یک فرایند سیستمی است، هر گونه خطایی در آن باید با استفاده از ابزار SFC  شناسایی شود. گفته می شود که اجرای برنامه SFC در Windows 10 Safe Mode مشکل را برای آنها حل کرده است.

استفاده از بخش system file cheker

غیرفعال / راه اندازی مجدد آنتی ویروس شخص ثالث، فعال کردن فایروال ویندوز

ما در اینجا پیشنهاد نمی کنیم که شما باید تمام نرم افزارهای ضد ویروس شخص ثالث را از دستگاه خود غیرفعال و به طور کامل حذف کنید ، اما بر اساس یافته ها، برخی از برنامه ها باعث خراب شدن ویندوز می شوند. برای مثال آنتی ویروس Avast یکی از مقصرین است ، بنابراین سعی کنید حذف کنید یا در صورت لزوم گزینه دیگری پیدا کنید .خود نرم افزار امنیت داخلی ویندوز به نام Windows Defender در سالهای اخیر به گزینه ای مناسب و مطمئن تبدیل شده است.

اگر نمی خواهید برنامه را به طور کلی حذف کنید، سعی کنید Shield (شیلد) های Avast خود را بطور موقت غیرفعال کنید، با این کار جستجوی منوی Start را می توان به عقب برگرداند. حداقل در مورد Avast ، به محض اینکه Shield ها را دوباره فعال کنید ، ممکن است جستجوی منوی Start با همان مشکلات قبلی مواجه شود.

غیرفعال / راه اندازی مجدد آنتی ویروس شخص ثالث، فعال کردن فایروال ویندوز

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها