برای دقایقی کوتاه شرکت مایکروسافت به رتبه اول ارزشمندترین کمپانی آمریکا

0
489
برای دقایقی کوتاه شرکت مایکروسافت به رتبه اول ارزشمندترین کمپانی آمریکا

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی خبری که به تازگی در مورد شرکت مایکروسافت منتشر شده بپردازیم. در یک اتفاق شگفت انگیز صبح امروز شرکت مایکروسافت برای دقایی به رتبه اول ارزشمندترین کمپانی آمریکا رسید.

تریلیون دلاری شدن شرکت اپل و آمازون و ارزشمندترین کمپانی آمریکا

مانند دنیای تکنولوژی ، دنیای اقتصاد هم پویا است و هیچوقت هم یکسان نمی ماند. زمانی که شما این دو را با یکدیگر ادغام می کنید ، اتفاق هایی رخ می دهد که افراد کمی می توانند آن را پیشبینی کنند. برای مثال در تاریخ دو آگوست زمانی که ارزش شرکت اپل از مرز یک تریلیون گذشت ، ارزش شرکت مایکروسافت در آن زمان با حساب سهام آن حدود 825 میلیارد دلار بود. در آن زمان اگر اشتباه نگوییم شرکت آمازون هم رقابت نزدیکی با شرکت اپل برای گذشتن از مرز یک تریلیون داشت و این شرکت پس از مدت زمان کوتاهی عدد یک تریلیون دلار را رد کرد و آمازون هم پس از یک ماه به این عدد رسید. اما آن زمان خبری از شرکت مایکروسافت نبود.

رکورد شکنی شرکت مایکروسافت و رسیدن به رتبه اول و ارزشمندترین کمپانی آمریکا

شاید در آن زمان رسیدن شرکت مایکروسافت به رتبه اول کاملا سخت به نظر می رسید اما صبح امروز شرکت مایکروسافت پس از پشت سر گذاشتن مایکروسافت به رتبه اول ارزشمندترین شرکت آمریکا رسید. این اتفاق آخرین بار در سال 2010 رخ داد ، اواخر روز دوشنبه دوباره اپل به رتبه اول بازگشت.تریلیون دلاری شدن شرکت اپل و آمازون و ارزشمندترین کمپانی آمریکا

سقوط سهام شرکت های بزرگ آمریکا

این بدین معنی نیست که سهام شرکت مایکروسافت رشد داشته است. در سه ماهه اخیر ، سهام این شرکت از 109.60 دلار به 106.47 دلار رسیده است اما این سقوط سهام 2.9 درصدی نسبت سقوط سهام اپل خیلی بهتر به نظر می رسد. سهام شرکت اپل از 217.94 دلار به 174.62 رسیده که سقوط 19.9 درصدی داشته است. یکی از اتفاقاتی باعث افت سهام شرکت اپل شده ، فروش ضعیف محصولات جدید اپل بود که باعث شد شرکت اپل تصمیم بگیرد تا دوباره تولید iPhone X را بیشتر از قبل کند.

سقوط سهام شرکت های اپل و آمازون

حالا اگر شما کنجکاو هستید ، سهام شرکت آمازون حدود 18 درصد سقوط کرده و از 1927.68 دلار به 1.581.33 دلار رسیده است. این موضوع نشان دهنده این است که اگر سهام یک شرکت روزی بالا رود امکان دارد روزی هم پایین آید ولی خیلی از سهام داران اپل هنوز چنین چیزی را یاد نگرفته اند. سهام شرکت اپل در نهم ژانویه سال 2007 حدود 13.22 دلار بود و این زمان دقیقا وقتی بود که استیو جابز گوشی iPhone شرکت اپل را معرفی کرد. معنی این صحبت ها این است که اگر سهامداری در زمان رونمایی گوشی iPhone حدود 100 سهم با قیمت 1322 دلار خریده باشد ، الان صاحب 17462 دلار از سهام اپل است.

بر اساس گزارش بازار سهام در ساعت 4 روز دوشنبه ، شرکت اپل دارای ارزش 828.64 میلیارد دلار ، شرکت مایکروسافت 817.29 میلیارد دلار و شرکت آمازون 773.22 میلیارد دلار است.

قطعا طی ماه های آینده خبرهای بیشتری در مورد این شرکت های خواهیم شنید و شکی نیست که رقابت بین سه شرکت اپل ، مایکروسافت ، آمازون بیشتر خواهد شد.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها