برترین داستان‌‌های فناوری موبایل در فصل چهارم 2019

0
161

اکنون زمان مناسبی برای تأمل در داستان‌ های برتر فناوری در 12 ماه گذشته است. در مطالب قبلی با داستان‌های قسمت فصل اول، دوم و سوم آشنا شدید. در این مطلب به سه ماهه پایانی سال می‌رسیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام آرنا، در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر تعدادی زیادی از داستان فناوری به گوش می‌رسید که عرضه گوشی‌های هوشمند مهم‌ترین آنها بود.

شیائومی اواخر ماه اکتبر از ساعت هوشمند Mi Watch خود با سیستم عامل Google Wear رونمایی کرد. همچنین رابط نرم افزار MIUI 11 خود را نیز شرح داد.

چند روز بعد شیائومی دو اطلاعیه جدیدی از دو گوشی خود منتشر کرد. Mi CC9 Pro برای بازار چین و یک روز بعد، نوع جهانی آن Mi Note 10 منتشر شد.

شیائومی به تازگی Redmi K30 و K30 5G را با نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز و دوربین اصلی 64 مگاپیکسل معرفی کرده است.

مایکروسافت نیز در اوایل ماه اکتبر بیکار ننشست و با Surface Duo سعی کرد در زمینه گوشی‌های تاشو عقب نماند؛ این گوشی با دو صفحه 5.6 اینچی که از طریق لولاهای بدنه قدیمی به هم وصل شده‌اند ارائه شد. احتمالاً این گوشی چیزی بیش از یک مفهوم باقی نخواهد ماند.

برند فرعی Oppo’s Realme اولین پرچم‌دار واقعی خود را در سه ماهه پایانی سال ارائه کرد، X2 Pro دارای سرعت تازه سازی نمایشگر 90Hz، دوربین اصلی 64MP، شارژ سریع وات و Snapdragon 855+ است.

شور اشتیاق برای سامسونگ گلکسی S11 به لطف انبوهی از نشت‌ها و شایعات فروکش کرده است. طبق اخبار گلکسی S11، S11e و S11 + در تاریخ 11 فوریه وارد بازار خواهند شد.

سامسونگ جانشینان گوشی‌های محبوب گلکسی A50 و A70 را با نام‌های A51 و A71 – معرفی کرده است. هر دو دارای دوربین سلفی 32 مگا پیکسلی هستند که در صفحه نمایش تعبیه شده‌اند، گلکسی A51 دارای یک دوربین اصلی 48 مگا پیکسلی در کنار اولترا واید 12 مگا پیکسلی است، در حالی که گلکسی A71 از یک اسنپر 64 مگا پیکسلی استفاده می‌کند و یک باتری قدرتمند 4500 میلی آمپری با شارژ سریع 25 وات را در خود جای داده است.

همان‌طور که می‌دانید در سال 2019، مشکلاتی در مورد اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در سری Galaxy S10 و Galaxy Note10 کشف شده که این شرکت را زیر سؤال برد؛ اما این مسئله خیلی سریع از طریق بروز رسانی نرم افزاری رفع شد.

گوشی تاشو موتورولا Razr دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی Flex View است این گوشی از نظر مشخصات فنی چیز خاصی ندارد اما قیمت آن ممکن است تا 1500 دلار برسد.

اولین رندرهای OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro با دوربین سلفی پانچ و دوربین‌ها چهارگانه پشتی در این بازه زمانی ارائه شد.

هواوی بدون پشتیبانی رسمی خدمات گوگل ترجیح داد در بازار چین بماند. برند آنر آن توانست گوشی‌های V30 و V30 Pro را معرفی کند و چند هفته بعد هواوی nova 6، nova 6 5G و 6 SE را معرفی کرد.

سونی اکسپریا 8 با صفحه نمایش 21: 9 و تراشه Snapdragon 630 عرضه شد که فعلاً در ژاپن در دسترس است.

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL را ارائه کرد. این زوج دارای نمایشگرهای 90Hz برتر بودند و اولین گوشی‌های پیکسل به حساب می‌آمدند که از یک دوربین دوتایی در عقب برخوردارند.

سرانجام، اپل با 245 دلار AirPods Pro وارد بازار کرد؛ شرایط و فروش در تعطیلات باعث شد که از این محصول استقبال خوبی شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها