بومی سازان فناوری حمایت می شوند

0
143

دولت قصد دارد از بومی سازان فناوری در کشور حمایت ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت در ادامه حمایت خود از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حالا به حمایت از بومی سازان فناوری در ایران می پردازد.

بنابراین گزارش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت به حمایت از آن هایی می پردازد که فناوری را در ایران بومی می کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: معاونت علمی در راستای تسهیل، بومی سازی و ورود به بازار برخی فناوریها، از فناورانی که برای اولین بار طرحی نو دارند حمایت می کند.

طبق اعلام اسماعیل قادری فر، آن دسته از فناوری های راهبردی در کشور که برای اولین بار اجرا خواهند شد معاونت علمی با مدل های مختلف از آنها حمایت می کند. معاونت علمی تعهد کرده که  به عنوان حمایت از کار اولی ها از یک طرف هزینه اجرای فناوری هایشان را متقبل شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

طبق تاکید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دلیل اینکه در برخی حوزه ها و صنایع نیاز است که فناوران ورود پیدا کنند و در بعضی از آنها نیازهای فناورانه احصا شده بناست که در راستای رسیدن به هدف و بومی سازی موضوع حمایت از کاراولی ها را در پیش بگیریم.

این اقدام در حالی است که ایران توانسته 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان به ثبت برساند که 350 هزار نفر را به اشتغال کشانده و از این رو حمایت ویژه ای از این شرکت ها و شرکت هایی که توانسته اند فناوری ها را بدون اتکا و نیاز به خارجی به حالت بومی در آورند در نظر دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها